למצולמים אין קשר לידיעה
למצולמים אין קשר לידיעהצילום: נתי שוחט, פלאש 90

בשורה של ממש בקרב המגזר החרדי לאחר שמשרד החינוך החליט להוסיף מענקי לימודי חול למוסדות הפטור והמוכש"ר - חינוך מוכר שאינו רשמי. עד כה רק מוסדות הממלכתי חרדי היו זכאים למענק.

הזכאות למענק תיכנס לתוקף כבר בשנת הלימודים הקרובה - חודש אלול. ח"כ ישראל אייכלר מרגיע את הדואגים ומסביר כי התקצוב לא יפגע בסגנון הלימוד או בתכניו.

ח"כ אייכלר הגיב באריכות לבשורה ב'המבשר': "לא עוד הרעבת מוסדות הפטור והמוכש"ר כדי שיהפכו לממלכתי חרדי כתנאי לקבלת מענקי לימודי חול, אלא שמירה מוחלטת על עצמאות החינוך החרדי. הסכמת משרד החינוך למענקי לימודי חול בלי שום נגיעה בחינוך הטהור, מהווה הישג חשוב והיסטורי לחינוך החרדי ועצמאותו".

אייכלר ממשיך ומספר על המאבקים שניהל: "הצלחנו בסייעתא דשמיא להשיג תקצוב שווה והולם לכל ילדי הת"תים, ללא קשר לרשת זו או אחרת, כפי שדרשו גדולי ישראל. הקושי התקציבי שהעיק על תלמודי התורה בשנים האחרונות הוליד מיזמים מסוכנים שהיו עשויים לפגוע בעצמאות החינוך החרדי, כמו המ"מחים ודומיהם".

לסיום אומר אייכלר: "בחסדי שמים ילדי ישראל יוכלו, להמשיך ללמוד כמסורת אבותינו ורבותינו ללא שום סטיה מדרך הקדושה והטהרה וללא קשיי עוני ומחסור להורים ולמלמדים. החל מחודש אלול יקבלו כל הת"תים שיחפצו בכך תקצוב שווה לרשתות החינוך החרדיות ללא שום כפיה על מערכת הלימוד והחינוך".