חבר הכנסת אורי מקלב מיהדות התורה מסרב להתייאש מאפשרות הקמתה של ממשלה חלופת בכנסת הנוכחית.

לדבריו "דווקא בעת הזו שהעת מתקרבת החלטות משתנות. יש דברים שלא מתאימים לזמן מסוים אבל כשהשאלה היא בחירות או לא השיקולים אחרים ההבנות אחרות ויש גם אומץ אישי והדבר יכול לקרות".

מקלב מזכיר את תקדים מופז בו לאחר שכבר החלה חקיקת התפזרות הכנסת שונתה עמדתו והוא הצטרף לקואליציה. להערכתו כאשר התפיסה היא לא הליכה עם מישהו לקואליציה אלא הליכה לקואליציה כדי למנוע בחירות הדברים מתקבלים אחרת. "לפעמים עת נעילת שער היא עת פתיחת שער".

על דבריו מהעבר הלא רחוק שנשמעו אחרת, הוא מסביר כי מדובר הייתה בהערכה שלו לגבי הסיכויים, אך כאשר העת מגיעה דברים יכולים להשתנות. "יש כאן הרבה משקעים אישיים. אין כאן דברים ענייניים. זו מערכת אמון. אנחנו פועלים לתת ערבות מלאה למהלך כדי לתת את שיקול הדעת. אנחנו עושים בזה שליחות חשובה מאוד. בחירות הן לא דבר טוב".

לטעמו של מקלב לא פחות משלוש מפלגות מקומן הטבעי הוא בקואליציית ימין, ואלו תקווה חדשה, ימינה ואף 'כחול לבן'. "הגישה של גנץ היא גישה של שיתוף פעולה. יש בעיות מעכבות וחסמים". על רע"מ אומר מקלב כי הדבר אינו רלוונטי. "רע"מ התבררה כמפלגה ללא עמוד שדרה שאי אפשר להתבסס עליה. היא נזילה וללא אחדות. אני לא חושב שמישהו דיבר איתה".

על דרכה של סיעתו, אם תרוץ שוב יחד או בנפרד, אומר מקלב כי נקודת המוצא היא שהריצה תהיה יחד ואכן בהתמודדויות בכמה רשויות המקומיות ההליכה הייתה יחד. לדבריו לעיתים יש מקום להליכה בנפרד לתקופת מה לחיזוק שורותיה ולאחר מכן האחדות מניבה תוצאה טובה יותר.

האם התחזקות מעמדו של חבר הכנסת איתמר בן גביר במגזר החרדי מטרידה אותו? מקלב משיב בשלילה. "אני לא מודאג מאף אחד שמתחזק כשמדובר באיש ישר שפועל נכון, אבל אנחנו מפלגה שלא מוכרת דבר אחד. אלו ערכים שנמצאים ב-DNA ועוברים מאב לבן ומסבא לנכד, דברים מהותיים, זו דרך מסגרת והזדהות עם ערכים. לא איכזבנו את הבוחרים שלנו ואנשים מעריכים ואנחנו מקבים חיזוק והערכה מהציבור".

"אני מציע שכל אחד יתמקד בהבאת קולות בבית שלו", אומר מקלב וממליץ כך גם לנתניהו בהתייחס לניסיון העבר.

לשאלה אם 'יהדות התורה' תשתף פעולה עם 'ימינה' במידה ובראשה יוצב סגן השר מתן כהנא, משיב מקלב:"אני חושב שזו תהיה טעות של 'ימינה' אם היא תציב אותו בראשה. הוא הקדיח את תבשילו באופן שאני לא רואה שאפשר להכין אותו מחדש. הוא היה מאוד עסוק במטרה שלו. אני לא רואה שיתוף פעולה עם מי שפגע באדני היסוד של מדינה יהודית, בצביון של המדינה, בעולם התורה, בהלכה, בדיינים, בכשרות, בגיור. אני לא פוסל באופן אישי אבל הוא לא עמד בהבטחות לבוחרים שלו. הוא הבטיח הבטחות לישראל ביתנו והוא התמסר לזה ורצה לומר שהוא גם מאמין בזה. זו הייתה טעות גדולה מאוד".