בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' מספר על המאמצים להקים ממשלה עוד בכנסת הזו.

בפתח ישיבת הסיעה אמר סמוטריץ': "אני ישן שלוש שעות בלילה כדי לפצח את האתגר הזה ולהקים ממשלה רחבה, ציונית ולאומית עוד בכנסת הזו. אני אומר ללפיד ולניר אורבך תנו לתהליכים האלה להבשיל. זה אפשרי.

"סיכמנו בישיבת ראשי האופוזיציה לעשות הכל כדי לדחות את פיזור הכנסת לשבוע הבא ובימים האלה נהפוך כל אבן כדי למנוע את ההליכה המיותרת הזו לבחירות", הוסיף סמוטריץ'. ''ננקוט כל צעד פרלמנטרי שברשותנו''.

כמסר למי שמחרימים את נתניהו אמר סמוטריץ': "מי שלא יכול להתגבר על משקעים אישיים שילך, הוא לא ראוי להיות איש ציבור. יש רוב לימין בכנסת הזו, נהפוך כל אבן נגד הליכה לבחירות. אני רואה לזה סיכוי גדול, לא יודע להבטיח הבטחות".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית השיב לביקורת של ליברמן נגדו, ואמר כי ליברמן "הוא סוכן כאוס. איש מפיץ רעל.
צריך להתעלם ממנו לחלוטין, הוא קוריוז מסוכן".

כאמור, שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן השתלח במפלגת "הציונות הדתית" של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר. בישיבת הסיעה בכנסת אמר ליברמן: "אנחנו תומכים בהקמת ממשלה שתורכב מכל המפלגות הציונית, ממרצ ועד ימינה. הציונות הדתית היא מפלגה אנטי ציונית שדוגלת במדינת הלכה. שום דבר אחר. עם ש"ס ויהדות התורה לא נשב בשום אופן".

"מי שאחראי על פיזור הכנסת ועל כל ההוצאה הענקית המיותרת הזאת אני מאוד מקווה שישלם את המחיר בבחירות הקרובות", הוסיף ליברמן ופירט: "מאזן גנאים, זועבי, סילמן, אורבך, כל אלה".

מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית יהודה ולד השיב לביקורת של ליברמן: "בן אדם שישב עם תומכי טרור בממשלה והולך להקים ממשלה עם איימן עודה ואחמד טיבי מחלק ציונים ומכפיש מפלגה שמייצגת ציבור שהוא חוד החנית של הציונות היום בצבא בהתיישבות ובכל מקום. סתום פיך. חצוף".

ח"כ אופיר סופר הגיב: ''ליברמן, האיש שפעם מריץ במריצות חרדים, פעם שונא את הערבים, וכעת, משמיץ את הציונות הדתית. כל זאת על מנת לטשטש את חוסר העשייה ואפס ההישגים. לא יעבוד לך הפעם ליברמן. לא על הציונות הדתית''.

בתוך כך, איש התקשורת גדי סוקניק לא מתנצל על הביקורת שמתח על נבחרי הליכוד, כשטען שהם בעלי אינטליגנציה נמוכה.

בראיון לגלי צה"ל אמר סוקניק "לא אמרתי שכולם ברמה נמוכה, דיברתי על הרמה הממוצעת. אנחנו נמצאים בתוך מערכת בחירות ומיד כל התועמלנים חושבים שהם ילכו על הראש שלי - וזה לא ילך".

"התכוונתי לצרחנים שמוכנים לעשות הכל בשביל הפוליטיקה. חלק מנבחרי הליכוד מורידים את הרמה של הנבחרת - אפילו נתניהו מנסה להתנתק מהם. ברשימה יש גם אנשים מצוינים, מיולי אדלשטיין וישראל כ"ץ דרך יואב גלנט, ניר ברקת ואמיר אוחנה".

"על המילה אינטילגינציה הייתי מוותר בדיעבד", מבהיר סוקניק. "לא דיברתי על בוחרי הליכוד או על המתפקדים, אלא על נבחרי המפלגה. מאות אלפים של אנשים טובים מתביישים בנבחריהם".

כאמור, סוקניק טען הבוקר כי נבחרי הציבור ממפלגת הליכוד הם ברמת אינטלגנציה נמוכה יותר מנבחרי הציבור ממפלגת יש עתיד. "תבדוק מפלגות אחרות שהן כן דמוקרטיות לכאורה, למשל הליכוד", אמר סוקניק בתכנית הבוקר של חדשות 13. "מרכז הליכוד רצוף באינטרסים ונגוע בכל נגעי העולם והנבחרים הם בהתאם".

לדבריו, "בסך הכל, כאזרח אני אומר ומשתדל להגיד את זה כאזרח אובייקטיבי, ברמה נמוכה בהרבה מהנבחרים של יש עתיד. רמה נמוכה של תפקוד, של אינטליגנציה, של תרבות. תבדוק את האנשים. כל מסורת הצרחות והאלימות המילולית בכנסת תבדוק מי מוביל אותה. החברים של יש עתיד הם ברמה הרבה יותר גבוהה והם גם עושים הרבה יותר בשביל הציבור אם אתה בודק אותם אחד אחד".

דבריו של סוקניק עוררו זעם. ח"כ קרן ברק (הליכוד) כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "מוכנה להיבחן על רמת האינטליגנציה שלי מול כל ח"כ או שר ביש עתיד ובכלל בקואליציה ופעם אחת ולתמיד נסיים את ההתנשאות הדוחה והריקה מתוכן הזו".

ח"כ ניר ברקת מהליכוד הגיב: "גדי סוקניק, תתבייש לך! הליכוד היא המפלגה הדמוקרטית הגדולה היחידה בישראל. נבחרי הליכוד הם מהטובים והחרוצים בכנסת. אני גאה להיות ליכודניק וגאה להיות חלק מנבחרת מנצחת שמייצגת את עם ישראל נאמנה. נגמרו הימים שנעבור לסדר היום על הגזענות".

ח"כ גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד הגיבה: "תסלחו לי על הצרפתית אבל בציפורן של הזרת שלי יש יותר אינטיליגנציה מאשר במוחם הבינוני והרדוד להכאיב של הגדי סוקניקים של העולם".

יו"ר הליכוד העולמי דני דנון הגיב: "בוקר טוב לגדי גרבוז סוקניק, התורן החדש של השמאל שבחר לזלזל ולהתנשא על הציבור הימני לאומי. הנבחרת של הליכוד, שנקבעת ע"י 140 אלף חברי ליכוד, היא האיכותית והטובה מבין מפלגות ישראל. גאה להיות חלק ממפלגת הליכוד".

יו"ר מפלגת עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר בתגובה לדברי גדי סוקניק: "אובדן הדרך של השמאל גורם לאובדן הערכים. סוקניק יהיר ומתנשא ברמה הכי מגעילה שיכולה להיות ומייצג את האלטיזם שנאבק בישראל השנייה".

ח"כ בן גביר הוסיף: "אין גבול לצביעות של השמאל. פעם הם קראו למצביעי הימין עדר של בהמות, פעם מנשקי קמיעות, היום גדי סוקניק קורא להם נבחרי ציבור ברמה נמוכה של אינטלגנציה. אבל זה לא יעזור, כי כמה שהשמאל ימשיך להכפיש, לפלג ולהפיץ שנאה, האמת איתנו ואנחנו ננצח וככל שיכפישו, ויתקפו כן נרבה וכן נפרוץ".