נדב טלקר
נדב טלקרצילום: אור תורה סטון

התרגשות גדולה אפפה השבוע את ישיבת ההסדר 'אור תורה מחנים' מבית רשת אור תורה סטון, כאשר נדב טלקר בן ה-19, תלמיד שיעור א' בישיבה, סיים את הש"ס בפעם השנייה.

תחילת מסעו של נדב בלימוד הש"ס היה כתלמיד כיתה י' בישיבה התיכונית 'אור תורה נווה שמואל' מבית אור תורה סטון.

"הכל התחיל שהייתי בחטיבת הביניים, באירוע סיום מיוחד שבית הספר ערך בירושלים לכבוד תלמידים בשכבה שסיימו את מסכת מגילה" מספר נדב, "במהלך האירוע הציע הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, כי כל אחד ייקח על עצמו מסכת אותה יתחייב לסיים, ואני החלטתי לקחת על עצמי את מסכת בבא מציעא, מבין הארוכות במסכתות הש"ס".

הדרך לא הייתה קלה, ונדב מספר שהוא אף הרים ידים פעמיים, אולם לקראת סיום החטיבה החליט שעליו לסיים את ההתחייבות שלקח על עצמו. "התחלתי להשקיע שלוש שעות מדי יום וסיימתי בכל יום בין ארבעה לחמישה דפים, עד שהצלחתי לסיים את המסכת. בסיום החלטתי, שאם הצלחתי להשקיע את הזמן הזה עד עכשיו, אז אין סיבה שלא אצליח לסיים כך את כל הש"ס, וכך אכן היה".

לאחר שהחל את לימודי שיעור א' בישיבת 'אור תורה מחניים' החליט נדב לחזור אל הש"ס, ובתחילת זמן אלול אשתקד התחיל שוב את הלימוד. "בסיום בפעם הראשונה, רבים איחלו שאזכה לשוב ולסיים את כל הש"ס והחלטתי לקחת את זה כהתחייבות", הוא מספר. "למדתי בכל רגע בלו"ז שאינו סדרי בוקר וערב במערכת, והיו גם המון שעות לימוד בלילות אחרי סדר ערב".

השבוע, כאמור, מאמציו נשאו פרי ונדב הגיע לסיום, כאשר במקביל הלך בעקבותיו תלמיד כיתה י"ב בישיבת 'אור תורה נווה שמואל', אחיה גרינבלום, שסיים אף הוא החודש את הש"ס. לרגל הסיום, נשיא וראש מוסדות רשת 'אור תורה סטון', הרב ד"ר כתריאל ברנדר, העניק לשנים כשי הוקרה את הש"ס.

"הפעם השקעתי מלבד לימוד הגמרא גם בסיכום ההלכות לפי סדר השולחן ערוך, והנה ברוך השם הצלחתי לעמוד במשימה וסיימתי בפעם השנייה, למרות שאני עדיין לא מצליח לעכל את זה" אומר נדב בהתרגשות. "זו זכות בלתי נתפסת והיה נהדר לראות שאני זוכר המון מהסבב הראשון".

רגע לפני שהוא מתגייס לצה"ל, מתכוון נדב להמשיך להקצות זמן לתורה בכל יום ויום, למרות לוח הזמנים המפרך, ומתכנן את לימוד הש"ס בפעם השלישית יחד עם בת זוגו.

הרב שלמה וילק ראש ישיבת ההסדר 'אור תורה מחניים' אמר: "קשה לנו להבין כפשוטו את הרעיון שהתורה 'מגינה ומצילה' מפגעים ואסונות, אולם היא מגינה על החיים המשמעותיים, על איכות החיים, על האנושיות ועל עבודת ה'. נדב הוא הדוגמה הטובה ביותר לכך, בהליכותיו, בצניעותו, בתרומתו לחבריו, ובמסירות לתורה ולמצוות".