מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה ראשונה את הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-24. ההצעה אושרה על ידי 50 חברי כנסת, ללא מתנגדים, והועברה למליאה לאחר שאושרה בוועדת הכנסת. הפיזור יושלם עד חצות הלילה שבין רביעי לחמישי.
עוד לפני כן, חברי הכנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה הגיעו להסכמה על הגדלת תקציב מימון הבחירות של המפלגות בכ-30 מיליון שקלים שייצאו מקופת המדינה.
למעשה כל יחידת מימון לח"כ תגדל מ-1.4 מיליון ל-1.66 מילון שקלים - עלות נוספת כוללת של כ-30 מיליון שקלים ובסך הכל 200 מיליון שקלים שיועברו לטובת מימון הקמפיינים במערכת הבחירות.
האופוזיציה סירבה להעביר את חוק המטרו שאמור לייצר תשתית חוקית להקמת הפרויקט בגוש דן שעלותו מוערכת בכ-150 מיליארד שקלים. פרויקט המטרו עשוי לספק פתרון משמעותי לבעיית הפקקים. המפלגות החרדיות דורשות לוותר שהמטרו לא ייסע בשבת כתנאי לתמיכה שלהן בחוק.
"אנחנו ברגע קריטי לעתיד מדינת ישראל", מסרה שרת התחבורה מרב מיכאלי. "אם חוק המטרו לא יעבור כי חלק מחבריי בקואליציה נכנעים לאופוזיציה על הגב של הציבור, הם יצטרכו לתת דין וחשבון למה הפרויקט הלאומי שיוציא אותנו מהפקק נעצר בגלל פוליטיקה קטנה".
יו"ר מפלגת הציונות הדתית סמוטריץ הגיב על הציוץ של מיכאלי בציוץ משלו: "עדיף שתתעסקי בלפתור את תורי הענק בנתב"ג אחרי שבמשך שנה שלמה לא עשית כלום".
ראש הממשלה בנט קרא לאופוזיציה שלא להפיל את החוק ו"לא למנוע מישראל מטרו כל-כך חיוני". לדבריו, "ישראל היא מדינה מודרנית שאין לה מטרו כמו בניו-יורק, פריז או לונדון, ולכן אנחנו סובלים מפקקים אינסופיים. אין כאן ימין ושמאל. אף אחד לא באמת יקבל קולות מהציבור מ'קרדיט' של העברת החוק. אם החוק לא יעבור כעת, זה יידחה בשנים רבות - והילדים של כולנו ישלמו את המחיר. בכל פעם שנהיה בפקקים, הישראלים יזכרו שכמה פוליטיקאים קטנים מנעו מהם את המטרו מסיבות תמוהות. תנו למטרו להתקדם".
שר האוצר ליברמן קרא לחברי הקואליציה "לא לתת יד לסחטנות של המפלגות החרדיות. אסור לאפשר למיליארדי שקלים שכבר הושקעו בפרויקט המטרו לרדת לטמיון רק בגלל שיקולים פוליטיים. אי העברת החוק יהווה פגיעה אנושה באזרחי ישראל ובהתפתחות המדינה". מיכאלי ובנט מנסים להפעיל לחץ של הרגע האחרון כדי להעביר את החוק.
חה"כ יואב קיש אמר במהלך הלילה כי הליכוד מוכן לתמוך בחוק המטרו בתמורה לקביעת תאריך הבחירות ב-25.10. לפי שעה אין הסכמה בין הצדדים.