צאלה גז
צאלה גזצילום: באדיבות המצולמת

"כולם בנופש, רק אנחנו תקועים בבית!" "לדנה יש מחשב נייד, גם אני רוצה!", "למה אתם לא מרשים לי לנסוע לים?!" שאלות אלו ואחרות מחכות לנו בחודשיים הקרובים, מעלות איתן נושא שאי אפשר להתעלם ממנו: גבולות במשפחה.

מה לאפשר? כמה לאפשר? עד איזו מידה? האם אנחנו דבוקים לערכים שלנו או מוותרים עליהם?

אין ספק שפעמים רבות החוויה שלנו בהורות היא ויתור על דברים שחשובים לנו, במיוחד בזמן יציאה מהשגרה, אך האם באמת כך זה צריך להיות? האם החופש הוא פתח לויתור מראש על הערכים שאנחנו מאמינים בהם?

בשבוע הבא - כנס על אתגרי החופש הגדול - ההשתתפות ללא עלות>>

לא מזמן הגיעו אלי הורים, והאב הציף קושי משמעותי מול הילד. שוחחנו והצענו פתרונות, ואחרי שיחה גלוית לב, האב יצא מהמפגש עם ידיעה ברורה שהוא פועל נכון. "משהו שאמרנו כאן, הרגיע אותי", הוא אמר בהקלה.

מאותו יום, הילד שלו השתנה לטובה. לא האב ולא הילד עשו משהו אקטיבי, אלא שבזכות העובדה שהאב היה בטוח יותר בדרכו, הוא העביר בכך תחושה של יציבות, הישר ללב בנו. זו אמת פשוטה: הילדים שלנו זקוקים לנו כעוגן.

כשאנחנו בטוחים בעצמנו, הילדים מגיבים באמון (גם אם הם לא יודעים מדוע), והתנהגויות לא רצויות כמו נדנודים, חוסר קבלת סמכות, התמרדות וכו' - הולכים ומטשטשים.

תכל'ס איך מציבים גבולות בחופש?

נבחן את הבחירות שלנו, נביט בדברים שבאמת חשובים לנו, ונדע על מה לשים את הדגש. כך יהיה לנו קל יותר לעמוד במילה שלנו, ולילדים שלנו יהיה כנראה קל יותר להקשיב לנו.


רוצים לקבל עוד כלים לקראת החופש הגדול? הירשמו עכשיו לכנס הוירטואלי החינמי של פרויקט המגנט שיתקיים ביום חמישי הבא 7.7 בשעה 20:30 בהשתתפות מיטב המומחים לזוגיות וחינוך ילדים.

מנחת ההורים הפופלארית זיוה מאיר, עליזה בן דוד, מנטור קהילת המגנט אריה אקרמן וגל כהן בנושא - איך לנצל את החופש לחיזוק התא המשפחתי

ההשתתפות בכנס הוירטואלי הינה ללא עלות, אך דורשת הרשמה מראש. - בלחיצה כאן נרשמים>>