אורית מרק אטינגר (מימין) ואורי ששון (במרכז)
אורית מרק אטינגר (מימין) ואורי ששון (במרכז)צילום: באדיבות המצולמת

המדליסט האולימפי אורי ששון התרגש אתמול (שני) כשפגש במקרה את מתנדבי עמותת "אור מיכאל" שהגיעו לשמח אנשים בכיכר דיזנגוף בתל אביב.

מתנדבי העמותה שהוקמה לפני כ-6 שנים לזכר הרב מיכאל מרק הי"ד, הקימו "עמדת אהבה" שנועדה לשמח אנשים ולעשות להם טוב באמצע היום. הם הגיעו לתל אביב ממצפה רמון בדרום ועד קשת שברמת הגולן, כדי לחלק טרופיות וסוכריות, סטיקרים שכתוב עליהם "תהיה טוב, יהיה טוב" ו"להיות טובים יותר", ובתמורה מבקשים מהועברים ושבים חיוך קטן.

בין האנשים שהגיעו לעמדת האהבה והתרגשו היה, כאמור, הג'ודוקא אורי ששון. המתנדבים התרגשו מנוכחותו וביקשו להצטלם איתו. אורית מרק אטינגר, בתו של הרב מרק הי"ד שייסדה את העמותה לזכרו, סיפרה לו על הפעילות לזכר אביה בבתי חולים וברחובות, והסבירה שכל המטרה זה להוסיף אור בעולם ולהיות טובים יותר.

ששון אמר לה: "זה לא ברור מאליו שבחרת בזה, זו לא בחירה קלה. אבל היא מרגשת. תמשיכו להפיץ את האור הזה. זה מדהים".

מתנדבי אור מיכאל בתל אביב
מתנדבי אור מיכאל בתל אביבצילום: אור מיכאל

מרק אטינגר מנכ"לית העמותה ליוותה את המתנדבים בתל אביב שהקימו את העמדה סמוך לאחר מועד האזכרה במלאת 6 שנים לפיגוע בו נרצח הרב מרק. "לא היה לי קל לבוא לכאן היום, אני עוד בהתאוששות מהאזכרה", אמרה מרק אטינגר למתנדבים בתל אביב. "תמיד זה משבית אותי לכמה ימים, אבל היה חשוב לי להגיע. ומהרגע שהגעתי לעמדה שלנו, לרגע לא ירד לי החיוך מהפנים".

"האור שאור מיכאל מפיצים פה בכיכר דיזינגוף בתל אביב פשוט בלתי נתפס", הוסיפה. "אתה רואה אנשים שמגיעים כי שומעים את המוזיקה ומסתקרנים, ויוצאים מחוזקים ומרוגשים ועם חיוך ענק על הפנים. היה מצמרר לראות מתנדבים שלנו מספרים על אבא שלי ואתה רואה את האדם נהיה לרגע עצוב, ואז מיד מספרים על מה שהעמותה עשה והאור חוזר לפנים. זה תחושת הניצחון. אבא שלי לא יחזור, אבל האור שלו לא מפסיק להאיר פה".

הביא מדליה. אורי ששון
הביא מדליה. אורי ששוןצילום: איגוד הג'ודו