לורנזו בראון
לורנזו בראוןצילום: באדיבות קאזאן

לורנזו בראון, מי שנחשב לאחד הרכזים הטובים באירופה, יהיה העונה חלק מהסגל של מכבי תל אביב.

בראון, סגן מלך האסיסיטים של היורוליג בעונה שעברה, חתם לנתיים במדי הצהובים.

את העונה האחרונה עשה בקבוצת קאזאן ולפני כן רשם קריירה גם בליגה הטובה בעולם.

"אני נרגש להצטרף למשפחת מכבי", אמר לורנזו בראון לאתר המועדון. "אני מצפה להיות חלק מהמורשת שנבנתה במכבי ולשחק מול קהל האוהדים המופלא".

"לורנזו הוא שחקן קשוח, מנהיג ובעל יכולת מסירה מצוינת", הסביר המאמן עודד קטש לאתר הרשמי של המועדון לאחר שהרכז חתם על החוזה. "יש לו קבלת החלטות טובה מאוד ואין לי ספק שהוא ירגיש בנוח בשיטת המשחק שלנו".

בראון הציג עונה נהדרת ביורוליג במדי אוניקס קאזאן, שפעילותה באירופה הופסקה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה. בתפקיד הרכז המוביל הוא דורג שני במפעל כולו בין מוסרי האסיסטים (6.1 למשחק), רביעי בחטיפות (1.5) וגם קלע 13.8 נקודות בממוצע לערב.

בראון נבחר בדראפט על ידי מינסוטה במקום ה-52, אבל שוחרר. חודש לאחר מכן הוחתם על ידי פילדלפיה ואותו יום ערך בכורה כשעלה לשחק 58 שניות לסיום ועדיין הספיק לקלוע 5 נקודות. הוא שיחק בליגת הפיתוח, שיחק גם במדי מינסוטה, פיניקס וטורונטו וצבר 103 הופעות בעונה הסדירה ב-NBA ועוד ארבע בפלייאוף עם הרפטורס. ב-2018 אף נבחר לשחקן המצטיין של ה-G-League. בין לבין, חיפש עצמו בין אירופה לסין.

בעונת 2016/17 כיכב בגולדן בולס הסינית עם ממוצעים של 24 נקודות, 7.5 ריבאונדים, 5.5 אסיסטים ו-2.7 חטיפות למשחק. גם בעונת 2018/19 עם גוואנגז'ו לונג ליונס היו המספרים דומים. התחנה הבאה הייתה אירופה.

באוגוסט 2019 הוחתם לורנזו בראון על ידי הכוכב האדום וערך עונת בכורה ביורוליג, שהופסקה עם התפרצות מגיפת הקורונה. בקיץ 2020 הוחתם על ידי פנרבחצ'ה והצטרף לסוללת הגארדים של הקבוצה הטורקית. הוא סיפק ביורוליג 9.5 נקודות, 3.4 אסיסטים, 2.2 ריבאונדים ו-1.3 חטיפות לערב, בעוד שבליגה המקומית עמדו הממוצעים על 11.9 נק', 4.4 אס', 2.9 ריב' ו-1.2 חט'. בקיץ שעבר הייתה זאת קאזאן שקפצה על המציאה.

השחקן הפך לבורג מרכזי בכדורסל הקבוצתי שהציגה הקבוצה של ולימיר פראסוביץ'. הוא פתח ב-23 מ-24 משחקי יורוליג, ניווט, מסר, חטף וקלע עם אחוזים טובים מהשדה (42.9% מהשלוש בליגה) וקליעות גדולות עם יד בפרצוף. במשחק בתל אביב הוא צלף מול מכבי 26 נקודות, חילק 6 אסיסטים והוריד 6 ריבאונדים בדרך ל-30 נקודות מדד יעילות.