הראשון לציון הרב יצחק יוסף דיבר השבוע שוב על מוסדות החינוך של הציונות הדתית, ובראשם ישיבות ההסדר והישיבות התיכוניות.

בשיעורו השבועי בתחילת השבוע (מוצאי שבת) אמר הראשל"צ הרב יוסף: "אדם שאבא שלו אומר לו תלך לישיבה תיכונית, תלך לישיבת הסדר, והוא אומר לו אני נפשי חפצה בתורה, אני יכול ללמוד תורה כל היום. עושים את זה בשביל אלו שלא מסוגלים, לא יכולים ללמוד, מה לעשות? אז הקימו את זה ו'השרידי אש' נתן לזה הסבר למה עושים את זה. בסדר. אבל לכתחילה? שולחים אותם רק לישיבות קדושות".

לדבריו, "גם אצלנו יש בעיות. אבל יש נגיד מיליון חרדים, שני מיליון חרדים, אז יש כמה מאות מקסימום. אבל אצלם? כמה בעיות שיש. כמה נושרים מישיבות תיכוניות, כמה נושרים מתיכון ומקומות כאלו, כמה יש בעיות של יראת שמים, של כל מיני תערובות וכדומה. הוא לא ישמע לאבא שלו, שישמע לעצמו. הוא אומר אני רוצה ללכת לישיבה קדושה אבא, אבל אני מצווה עליך כיבוד אב ואם".

לאחר מכן סיפר כיצד תמה עליו אביו כשבצעירותו אירח בביתו חברותא בעל כיפה סרוגה. "כשהיינו גרים בתל אביב היה לי חברותא בבין הזמנים. אותו בחור היום הוא גאון עצום, תלמיד חכם עצום, אבל אז הוא הלך עם כיפה סרוגה. מרן היה רואה שהוא בא אצלי בבית עם כיפה סרוגה והיה אומר 'מה אתה מתחבר לישיבות הסדר, מה אתה מתחבר לתיכוניסטים'? הרב לא הבין את זה. אמרתי לו אבא הוא בסדר גמור, בהשקפות שלו הכל בסדר. הוא בעד ישיבות קדושות".

"כשהרב היה צעיר לימים שאלו את ההשקפה הנכונה. מה, ישיבת הסדר? ישיבה תיכונית? לא. למעלה מהכל ישיבה קדושה", כך הראשון לציון הרב יצחק יוסף.

מלשכת הראשון לציון נמסר בתגובה: "מצער שהכותב בוחר לצטט סלקטיבית את דברי הראשון לציון ולא בפעם הראשונה וללא בקשת תגובה. הראשון לציון הביע הערכה רבה לישיבות ההסדר לצד האמירה המובנת מאליה כי לימוד תורה הוא הערך הנעלה והרצוי ביותר וזאת מבלי להפחית מהערכתו הרבה לישיבות ההסדר בהם הוא מעביר שיעורים תדיר. כולנו יחד, חרדים, דתיים לאומיים ואוהבי התורה נמשיך לפעול בכוחות משותפים להעצמת וחיזוק עולם התורה והזהות היהודית בעם ישראל".