ליאור חייט
ליאור חייטצילום: Jøsé Blanco

דובר משרד החוץ, ליאור חייט, מגדיר את החלטת חברת יוניליוור לחדש את ההסכם עם בן אנד ג'ריס ישראל ולאפשר את המשך שיווק מותג הגלידות ביהודה ושומרון כ"אחד הניצחונות הגדולים במערכה נגד הדה-לגיטימציה של ישראל".

לדבריו מדובר במהלך שמדבר בעד עצמו כשענקית קמעונאות כמו יוניליוור יוצאת נגד החרמות, ה-BDS והאנטישמיות.

"ההחלטה של מועצת הנהלים בחברת בן אנד ג'ריס ורמונט היתה כניעה לקמפיין של שנים שמפעיל עליהם ה-BDS. אם ההחלטה היתה יוצאת לפעול היא היתה גורמת לסגירת מפעל בישראל, פוגעת במשפחות שיפוטרו ולא משנה דבר ביחסי ישראל והפלסטינים", אמר חייט.

לדבריו, לצד הצעד שנקטו מדינות בארה"ב שהעבירו מסר ברור שההחלטה אינה לרוחן, משרד החוץ היה מעורב עמוק במגעים שנועדו לפתור את המצב שיצרה חברת בן אנד ג'ריס בורמונט, בניגוד לכוונתה של חברת האם שלה, יוניליוור העולמית.

חייט מציין כי "צוות שהובל על ידי משרד החוץ שימש כתובת גם ליוניליוור וגם לבן אנד ג'ריס ישראל והבעלים אבי זינגר במטרה למצוא דרך להתמודד עם הבעיה ולמצוא פיתרון. זה אמנם הסכם בין שתי חברות פרטיות ואין לישראל שום צד בהסכם המסחרי הזה, אבל היינו אלה שמלווים את הצדדים והיו מעורבים בכך הדרגים הכי גבוהים במשרד החוץ"

"כל הצדדים פעלו יחד כדי למצוא דרך למצוא את ההסדר הכלכלי שיביא לביטול ההחלטה המקורית של בן אנד ג'ריס על ידי חברת האם ובעלי המותג יוניליוור. מהרגעים הראשונים יוניליוור היתה מעוניינת למצוא פיתרון לסוגיה ובסוף הם הצליחו", סיכם.