כנס "נחלה" בשער בנימין
כנס "נחלה" בשער בנימיןצילום: יהונתן גוטליב

ארגון השמאל הקיצוני "שלום עכשיו" יחד עם ארגוני שמאל נוספים מתכוננים למבצע הקמת היישובים ביהודה ושומרון שמתכננת תנועת "נחלה".

"ב-20.7 עוצרים את פושעי המאחזים", נכתב בדף הטוויטר של שלום עכשיו. "הם מתכננים מבצע להקמת 10 מוצבי טרור חדשים. חשבתם שניתן לזה לעבור בשקט? ממש לא. אנחנו נהיה בשטח. כי מי שרוצה למנוע את ממשלת הבלהות של בן גביר חייב לעצור את מיליציות המתנחלים כבר בגבעות".

על המודעה חתומים שוברים שתיקה, אמהות נגד אלימות, מחסום ווטש, מחזקים, לוחמים לשלום, מסתכלים לכיבוש בעיניים, זזים, וגם מובילי מחאת בלפור "קריים מיניסטר".

בתוך כך, כפי שפורסם ארגוני שמאל קיצוני ופעילי שמאל בולטים פנו לאיחוד האירופי בדרישה להטיל סנקציות על תנועת נחלה והעומדת בראשה - דניאלה וייס.

הארגונים "מסתכלים לכיבוש בעיניים", "לוחמים לשלום", "אימהות נגד אלימות" ועוד פנו בעזרת עו"ר איתי מק לז'וזפ בורל פונטלס, נציג העליון לענייני חוץ ומדיניות ביטחון של האיחוד האירופי, בדרישה להטיל, כאמור, סנקציות.

במכתבם כתבו: "בקשתנו מהאיחוד האירופי להטיל סנקציות ממוקדות נגד 'נחלה – תנועה להתיישבות' הישראלית ומנהיגתה דניאלה וייס, תואמת את הנחיות האיחוד האירופי, דירקטיבת מדיניות והחלטות אחרות על סנקציות; כמו כן, בקשתנו תואמת את העמדה הברורה של האיחוד האירופי כי כל בניית התנחלויות אינה חוקית על פי החוק הבינלאומי ומהווה מכשול לשלום".

הסנקציות המבוקשות באות לקראת המבצע שמתכננת תנועת נחלה להקמת יישובים חדשים בעשרות נקודות ביהודה ושומרון ביום אחד בתאריך כ"א תמוז.

ברקע המבצע המתוכנן, ארגוני השמאל דורשים מהאיחוד האירופי לאסור את כניסתה של וייס לשטח מדינות האיחוד ולהקפיא את נכסי התנועה במטרה ליצור לחץ על הבנקים הישראלים להפעיל על התנועה סנקציות דומות.