לצעוד ברחובות ירושלים עם דגלים הפך להישג ממשלתי. צעדת הריקודגלים
לצעוד ברחובות ירושלים עם דגלים הפך להישג ממשלתי. צעדת הריקודגליםצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הבנטיסטים, כהרגלם, מהללים ומשבחים את נפתלי ("לא אאפשר ליאיר לפיד להיות ראש הממשלה") בנט שוויתר באבירות ללפיד על ראשות הממשלה, ומסבירים בלהט שהממשלה עשתה דברים נהדרים שאנחנו, כוחות האופל שלא מגיעים לרמת האינטליגנציה של גדי סוקניק, לא יודעים להעריך.

אני, בתור המון נבער, לא מטיל חלילה ספק באבחנות של אנשים בעלי אוריינטציה צפון־קוריאנית מפותחת. אבל מכיוון שלפני חצי שנה כתבתי כאן על הישגי הממשלה בחצי הראשון של שנת כהונתה, נראה לי שזה הזמן להיזכר מה עשתה ממשלתנו בחצי השני של כהונתה המפוארת. חלק קטן, אין כאן מקום לכל ההישגים הנפלאים.

מוכנים? בואו נתחיל.

הרימון עדיין בטראומה

עמר בר־לב נפגש עם תת־מזכירת המדינה האמריקנית ומספר לה שכל הבעיות הן בגלל אלימות המתנחלים * בני גנץ מעביר למשטרה מאות חיילים כדי שהשוטרים יוכלו להתמקד ב"מלחמה בפשיעה הלאומנית" של המתנחלים * כמה ימים אחר כך מחבלים רוצחים את יהודה דימנטמן הי"ד. בתגובה צה"ל מטיל מצור על חומש והורס את מבנה הישיבה * את הבית של המחבל ממש לא * יאיר גולן מכנה את מתיישבי חומש "תתי־אדם" * צה"ל נערך להרוס את בית המחבל מדיזנגוף בתל אביב, בנט מבטל את ההריסה * גנץ מצידו מורה לבטל את הריסת ביתו של המחבל שרצח את ויאצ'סלב גולב הי"ד באריאל כדי "להרגיע את השטח" * השטח נרגע, הערבים הרבה פחות * גנץ מארח בביתו את אבו מאזן, מחלק המשכורות הנדיבות לרוצחי יהודים * ומקפיא למעשה את הבנייה ביהודה ושומרון. איילת שקד, שאמרה בעבר שאם תהיה הקפאה לא תהיה ממשלה, קופאת על שמריה * הוא גם מפנה מאחזים יהודיים על בסיס כמעט יומיומי * בבנייה הבלתי חוקית בשטח C, לעומת זאת, ישראל כמעט לא נוגעת * אגב, מישהו יודע מה קורה עם הישיבה באביתר?

ערוץ 13 חושף שביידן מסרב לקבל שיחות מבנט. לשכת בנט בתגובה: פחחח, מי בכלל רוצה לדבר איתו * רע"ם מפירה את המשמעת הקואליציונית ומצביעה בעד הצעה שקובעת שההתנחלויות הן פשע מלחמה. בתגובה ימינה מצביעה נגד החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה * בדואים בנגב משתוללים כדי למנוע נטיעת עצים, יאיר גולן בא לחזק אותם. הנטיעות לא מתחדשות עד היום * הקואליציה מצביעה בעד הצעה שקובעת שהר הבית לא קדוש ליהודים * בנט ואלקין נוסעים בשבת לתווך בין פוטין לזלנסקי, כי כשההר לא קדוש גם השבת לא נחשבת * בנט חוזר הביתה בשלום, באוקראינה המלחמה נמשכת * אולי עדיף שבנט יתמקד בתיווך דירות, את הנכס הפרטי שלו הוא הרי הצליח להשביח בלי להוציא שקל מכיסו.

הקורונה בארץ שוברת שיאים: יותר מאלף נפטרים בחודש, ישראל במקום הראשון בעולם באחוז מאומתים לנפש * ליברמן אומר שהוא שלם עם זה לגמרי ומסרב להגיע לישיבות קבינט הקורונה * בנט ממליץ לאזרחים לא לטוס לשום מקום – וטס לביקור באמירויות * בבחריין הוא מספר שישראל היא הצלחה מסחררת בטיפול בקורונה * שרת החינוך שאשא־ביטון מתעקשת שאף כיתה לא תיסגר אפילו לזמן קצר כי "ילדים צריכים מסגרת קבועה" * מוזר, כשיפה בן דויד השביתה את מערכת החינוך שאשא־ביטון דווקא תמכה בה * איפה שר הבריאות? עסוק במסיבות עיתונאים עם דגלי גאווה ברקע * בנט נעדר מדיון חשוב של קבינט הקורונה כדי להתראיין בהרחבה כמעט לכל כלי תקשורת אפשרי, חוץ מ'בשבע', כי שם ישאלו אותו שאלות קשות * בראיונות הוא אומר שהקריב את עצמו וקפץ על הרימון. הרימון עדיין בטראומה.

פשוט יפהפייה

גבי לסקי קוראת למשרד החינוך להסתיר ילדי מסתננים כדי שרשות ההגירה לא תמצא אותם * איבתיסאם מרעאנה מסלקת את שפי פז מהוועדה לעובדים זרים בכנסת * וליד טאהא מסלק מוועדת הפנים את איתמר בן גביר, אורית סטרוק ויואב קיש בקריאות "בראא בראא" * יוליה מלינובסקי אומרת במליאה שהחרדים הם בורים וטיפשים שתומכים בתורת הגזע. מאיר פרוש מוחה ומסולק על ידי מנסור עבאס * בנט מאבד עשתונות וצורח במליאה על חברי האופוזיציה * אורית סטרוק ניגשת לדבר איתו, הוא אומר לה "עופי לי מהעיניים" * אחר כך הוא מתרץ שחשש שהיא תדביק אותו באומיקרון, או באידיאולוגיה * יאיר לפיד אומר שהציונות הדתית היא מפלגה אנטי־ציונית * נחמן שי קורא ליהודי בריטניה להחרים ביקור של סמוטריץ' * איבתיסאם מרעאנה שוב מסלקת את שפי פז * בנט אומר שמיום ליום הוא מגלה שהממשלה הזו פשוט יפהפייה.

לפיד נפגש עם מלך ירדן כדי "להוריד את המתח לקראת הרמדאן וחג הפסח", שכן ידוע שפסח הוא חג מאוד אלים * גם בנט נוסע להיפגש עם עבדאללה, וגם גנץ, הרצוג, בר־לב, עבאס ומי יודע מי עוד. מה יש בפגישות? הרבה התרפסות ודגל גדול של ירדן. מה אין בפגישות? דגל ישראל * בהר הבית מניפים חופשי חופשי דגלי חמאס ואש"ף. דגל ישראל אסור, זו פרובוקציה * לפיד נוזף בבנט שהשתמש בביטוי "טרור ערבי". כבר באותו ערב בנט משתמש בביטוי התקין "טרור רצחני" * נחמן שי מאשים שההסלמה היא בגלל שיהודים עולים להר הבית * וגם אומר שיצאנו מהרמדאן יחסית בשלום (כי נרצחו רק 19 יהודים, לא נורא) * למרות איומי חמאס, ריקוד הדגלים מתקיים ביום ירושלים ועובר דרך שער שכם. בלי ציניות, כל הכבוד. ויחד עם זה, לאן הגענו שמצעד עם דגלי ישראל בירושלים נחשב להישג ראוי לציון.

לפיד ובנט מחלקים מאות מיליוני שקלים לרשימה המשותפת תמורת תמיכתה בקואליציה * גם רע"ם מקבלת 1.2 מיליארד שקל בלי פיקוח של משרדי הממשלה * נחמן שי (שר בממשלת ישראל, זוכרים?) קורא לאמריקנים לחקור את מות הכתבת של 'אל־ג'זירה' בג'נין בנימוק שישראל לא מצטיינת באמירת אמת * ישראל מאפשרת להלוויית הכתבת לעבור במרכז ירושלים, שם הערבים משתוללים ותולשים דגלי ישראל * תמר זנדברג אומרת שאין בעיה להניף בירושלים את דגל אש"ף, אבל מצעד עם דגלי ישראל הוא "מתריס" * בנט אומר שהממשלה שהקים עם השמאל היא המעשה הציוני הגדול ביותר שעשה בחייו.

אחרי שבלשכה שלו נשארים רק שני יועצים ומאבטח, בנט מפרסם "איגרת לרוב הדומם" וקורא לצאת לפעולה נגד "מכונת הרעל", נחשו של מי * בדיון בכנסת לרגל שנה להשבעת הממשלה הוא יושב במליאה עם אוזניות ומתעסק בטלפון. ריפוי * הטייס האמיץ מתן כהנא מתנצל בפני אחמד טיבי. בוחרי ימינה עדיין לא זכו לקבל ממנו אפילו בדל התנצלות * בנט ולפיד מודיעים על פיזור הכנסת, לפיד מדבר על צורך באחדות שתמנע השתלטות של "כוחות האופל" * בנט אומר שממשלת ימין היא "אסון" * אין ספק, הממשלה הזו עשתה שירות נהדר לעם ישראל.

לתגובות: [email protected]

***