נפתלי בנט פורש מהחיים הפוליטיים: "אשאר חייל נאמן של הארץ הזאת"

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע הערב (רביעי) על החלטתו שלא להתמודד בבחירות הבאות לכנסת ה-25.

בנט ישאר בתפקידו כראש הממשלה החלופי ו"מחזיק תיק איראן" עד לכינון ממשלה חדשה בישראל.

ראש הממשלה מסר הצהרה ממשכן הכנסת שבה אמר כי בכוונתו לסייע ליאיר לפיד עם כניסתו לתפקיד ראש הממשלה. "אעזור לו כמה שיידרש. הצלחתו היא הצלחת המדינה. טובת המדינה וטובתה תמיד לנגד עיניי - כך היה וכך יהיה.

"אין בכוונתי להתמודד בבחירות הקרובות, אבל אשאר חייל נאמן של הארץ הזו. מדינת ישראל היא אהבת חיי. לשרת את המדינה זה הייעוד שלי", אמר.

בנט הודה לשותפיו הפוליטיים שלדבריו "עמדו לצדי גם כשהיה קשה", והודיע כי השרה איילת שקד תקבל לידיה את הנהגת מפלגת ימינה. "אני מבקש להודות לשרי הממשלה. אני מבקש להודות במיוחד לשותפתי לדרך שרת הפנים, איילת שקד שתקבל לידיה את הנהגת המפלגה, אני בטוח שתצליח להובילה לטובה.

"אני רוצה גם להודות לשר הדתות הטוב שהיה כאן, מתן כהנא, על חברות של 32 שנה ועל אומץ לב בביצוע רפורמות ועל אופטימיות נצחית. אני מודה גם לחברי הכנסת, אביר קארה ושירלי פינטו שעמדו לצדי גם כשהיה קשה.

"מעל לכל - אני מודה לקדוש ברוך הוא. גם כשהלכתי בגיא צלמוות לא ראיתי רע, כי ה' היה עימדי. חברים - לכל זמן. עתה הזמן שלי להתרחק מעט. להביט על הדברים מבחוץ. הזמן ישקיט הכל, אני הולך לי לדרכי - היו שלום, אני הייתי עמכם, ופי מלא תודה".

בנט פירט את הישגיו ממשלתו: "הבאנו שקט לדרום, מה שלא היה שנים. החזרנו מאות אלפי מובטלים לעבודה. נמנענו מסגרים. הבהרנו לאויבנו שמי ששולח מחבלים לתל אביב - משלם בביתו שלו. דבר אחד צר לי - הרבה ישראלים טובים הרגישו בשנה החולפת שחרב עליהם עולמם. שמעתי את הקולות וכואב לי. אנחנו צריכים ללמוד לקבל את זה. אסור שחצי מהעם יהיה באבל כאשר מקימים ממשלה".

לדבריו, "שאפתי כראש הממשלה לדאוג לכלל אזרחי ישראל ואני שמח להעניק ביטחון ושקט הן לתושבי שדרות שמצביעים ימין והן לתושבי העוטף שמצביעים שמאל. הוכחנו השנה שאנשים עם דעות מאוד שונות יכולים לעבוד יחד. בהחלט אפשר ואף הכרחי להניח בצד ויכוחים אידאולוגיים. אם נהיה מפולגים - פשוט לא נהיה. אז בואו נהיה טובים אחד לשני, בואו נקשיב", ביקש בנט.

חברי הכנסת ניר אורבך ואביר קארה שמעו בתקשורת על החלטתו של בנט לפרוש מהחיים הפוליטיים. חברי הכנסת בימינה בוחנים אפשרות לנסות לפצל את המפלגה ולהתמודד במפלגות אחרות עם ''יחידות המימון'' המגיעות להם לקמפיין הבחירות.

בימים האחרונים הבין בנט שלמפלגה בראשותו אין סיכוי לעבור את אחוז החסימה והחליט לוותר מראש על הקרבות הצפויים במערכת הבחירות.

איילת שקד עתידה לקבל את השליטה במפלגת ימינה, ובמקרה כזה מתן כהנא יוותר על התמודדות ברשימה לאור חילוקי דעות עם שקד בנוגע לישיבה עתידית בממשלת נתניהו.

כהנא כמו בנט מתנגד לישיבה בממשלת ימין צרה וטוען כי ישראל זקוקה לממשלת אחדות שתכלול מרכיבים מהימין ומהשמאל, בלי הקצוות הפוליטיים. כהנא מסרב לשבת בממשלה תחת נתניהו - בניגוד לשקד שמוכנה להקים ממשלה עם הליכוד ונתניהו.

אם שקד תקבל את ההובלה של "ימינה", ייתכן שכהנא יעדיף לוותר על ריצה לכנסת או שבכוונתו להתמודד ברשימות אחרות, אולי של גדעון סער או בני גנץ.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לפרישתו של רה"מ בנט מהפוליטיקה, ואמר כי "ההחלטה של בנט לפרוש מהחיים הפוליטיים אינה שלו, אלא של הציבור שמאס בו והקיא אותו מתוכו".