חיסון
חיסוןצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

במשרד הבריאות כבר החלו בהליך רכישת חיסוני קורונה לפעוטות מול ענקית התרופות פייזר - כך פורסם היום (רביעי) בכאן 11.

החיסונים לפעוטות מכילים מנות במינון נמוך יותר מהחיסונים המוכרים. הצוות לטיפול במגיפות מקיים הערב דיון על אישור חיסוני הפעוטות, וההערכה היא שהחיסון יאושר.

לאחר המלצת הצוות לטיפול במגפות, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, אמור לקבל את ההמלצה ולהוציא לפועל את ההחלטה. לאחר שהחיסונים יוזמנו ויגיעו לארץ, מי שירצה יוכל לחסן את ילדיו בקופות החולים. איגוד רופאי הילדים ממליץ לאשר את חיסוני הפעוטות, אם כי הם מכבדים כל החלטה של כל הורה שיבחר אם ומתי לחסן את ילדו.

ממונה הקורונה פרופסור סלמן זרקא אמר היום לכתבים כי יש עלייה של 300% בכמות חולי הקורונה במצב קשה וקריטי בבתי החולים. "עברנו את רף ה-300 מאושפזים במצב קשה. בתחילת החודש היינו עם פחות מ-100". לדבריו, "עיקר הפגיעה היא באוכלוסייה מעל גיל 60 ואנשים בכל גיל עם מחלות רקע. יש גם עלייה מתמשכת באחוז וכמות החיוביים, אך זה קצה הקרחון כי לא מגיעים להידבק".

פרופסור זרקא התייחס לתקנות שעברו השבוע ומאפשרות להחשיב בדיקת אנטיגן ביתית מול מצלמה כבדיקה מוסדית. "אנחנו במגמת עלייה של התחלואה, וזו קריאה נוספת לכולנו לעשות את הפעולות הנדרשות ולהמשך להגן עלינו ועל בני ביתנו", הוא אמר.