שקד וכהנא
שקד וכהנאצילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

סגן שר הדתות מתן כהנא בוחן אפשרות להתפלג בהסכמה מסיעת ימינה, ולא להתמודד מטעמה בבחירות לכנסת ה-25.

כהנא שוקל להתמודד במפלגת כחול לבן של בני גנץ או במפלגת תקווה חדשה של גדעון סער.

שרת הפנים איילת שקדת קיבלה לידיה את מפלגת ימינה עם פרישתו של נפתלי בנט, והיא תוביל אותה בבחירות לכנסת ה-25.

כהנא לא רואה את עצמו כמספר 2 של שקד, וחלוק איתה על הרכב הממשלה שצריכה לקום אחרי הבחירות: שקד היתה רוצה ממשלת ימין לכתחילה, ואילו כהנא סובר שצריכה לקום ממשלת אחדות.

נפתלי בנט פורש מהחיים הפוליטיים: "אשאר חייל נאמן של הארץ הזאת"

מוקדם יותר הערב הודיע בנט על פרישתו מהחיים הפוליטיים, ואמר כי בכוונתו לסייע ליאיר לפיד עם כניסתו לתפקיד ראש הממשלה. "אעזור לו כמה שיידרש. הצלחתו היא הצלחת המדינה. טובת המדינה וטובתה תמיד לנגד עיניי - כך היה וכך יהיה.

"אין בכוונתי להתמודד בבחירות הקרובות, אבל אשאר חייל נאמן של הארץ הזו. מדינת ישראל היא אהבת חיי. לשרת את המדינה זה הייעוד שלי", אמר.

בנט הודה לשותפיו הפוליטיים שלדבריו "עמדו לצדי גם כשהיה קשה", והודיע כי השרה איילת שקד תקבל לידיה את הנהגת מפלגת ימינה. "אני מודה לאיילת, שאני בטוח שתצליח להוביל את המפלגה, תודה לשר הדתות הכי טוב שהיה לישראל מתן כהנא, ותודה לקדוש ברוך הוא.

"לכל זמן ועתה הזמן שלי להתרחק מעט, להביט על הדברים מבחוץ, הזמן ישקיט הכל, אני הולך לי לדרכי. היו שלום, אני הייתי עמכם ופי מלא תודה", אמר ראש הממשלה.

בנט פירט את הישגיו ממשלתו: "הבאנו שקט לדרום, מה שלא היה שנים. החזרנו מאות אלפי מובטלים לעבודה. נמנענו מסגרים. הבהרנו לאויבנו שמי ששולח מחבלים לתל אביב - משלם בביתו שלו. דבר אחד צר לי - הרבה ישראלים טובים הרגישו בשנה החולפת שחרב עליהם עולמם. שמעתי את הקולות וכואב לי. אנחנו צריכים ללמוד לקבל את זה. אסור שחצי מהעם יהיה באבל כאשר מקימים ממשלה".

לדבריו, "שאפתי כראש הממשלה לדאוג לכלל אזרחי ישראל ואני שמח להעניק ביטחון ושקט הן לתושבי שדרות שמצביעים ימין והן לתושבי העוטף שמצביעים שמאל. הוכחנו השנה שאנשים עם דעות מאוד שונות יכולים לעבוד יחד. בהחלט אפשר ואף הכרחי להניח בצד ויכוחים אידאולוגיים. אם נהיה מפולגים - פשוט לא נהיה. אז בואו נהיה טובים אחד לשני, בואו נקשיב", ביקש בנט.