הרופאה שהותקפה
הרופאה שהותקפהצילום: באדיבות המצלם

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה הבוקר (חמישי) לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד יעקב חבא (30) מבאר יעקב, בגין חבלה בכוונה מחמירה לאחר שתקף רופאה המשמשת כמנהלת מרפאה בבאר יעקב.

מכתב האישום עולה כי בשנים האחרונות אובחן הנאשם כמי שפיתח תסמיני התמכרות לריטלין. במהלך תקופה זו, בשל התמכרותו, נמנעו הרופאים המטפלים ממספר קופות חולים בהן היה הנאשם חבר, מלספק לו מרשמים לתרופה.

הם עשו כן אף לבקשתו, נוכח רצונו לדבריו, להיגמל מריטלין. למרות האמור פעל הנאשם לשם השגת ריטלין בדרכים שונות. בשל הצלחתו לעשות כן, כעס הנאשם על מנהלת המרפאה בבאר יעקב שלטענתו היתה אמורה למנוע ממנו את השגת התרופה.

בכתב האישום נכתב כי "ביום 14.6.22 הצטייד הנאשם בפטיש מתכתי ובסכין, אותם הסליק בתיק גב אשר נשא על גבו, הגיע למרפאה אותה מנהלת ד"ר א.ו. התפרץ לחדרה ומשסירבה לקבלו, הוציא את הפטיש מהתיק והלם בה בראשה בחוזקה, מספר פעמים, ולא חדל חרף זעקותיה, ועד שראש הפטיש ניתק ממקל אחיזתו. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרם למתלוננת בין היתר חתך שהגיע עד לגולגולת. המתלוננת הובהלה לבית חולים תל השומר, שם הוענק לה טיפול רפואי".

בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל צוין כי "חומרת מעשיו של המשיב מקבלים משנה תוקף נוכח העובדה כי האלימות הופנתה כלפי אשת צוות רפואי, בעת ועל רקע מילוי תפקידה. אין להשלים עם מצב בו אנשי צוות רפואי, האמונים על צרכיו החיוניים של הציבור, יחושו מאוימים או ימצאו עצמם מותקפים ומוכים על ידי מטופליהם. מעשיו אלה של המשיב מלמדים על מסוכנותו כלפי כלל אנשי הצוות הרפואי ובפרט כלפי ד"ר א.ו."