אופיר כץ
אופיר כץצילום: הכנסת

הצעת החוק של חבר הכנסת אופיר כץ עברה היום בקריאה השנייה והשלישית ונכנסה לספר החוקים של מדינת ישראל.

ההצעה קובעת עונש מינימום של חמישית מהעונש המירבי לעבירת ההתעללות בחסר ישע אשר עומד על 9 שנים. משמעות ההצעה היא שכל מי שתורשע בסעיף זה ייגזר עליה עונש מינימום של מאסר בפועל באורך כשנתיים (22 חודשים). הצעת החוק נולדה בעקבות שורה ארוכה של פסקי דין מקלים בתיקי אלימות קשים כלפי פעוטות, אשר יצרו היעדר הרתעה ומידתיות.

בשנים האחרונות חלה עלייה חדה בכמות מקרי ההתעללות בגנים. לפי נתוני המשטרה, רק בשנה האחרונה נרשמה עלייה של כ- 400% בתיקים אלו. החוק יביא להתקדמות משמעותית במיגור התופעה ושמירה על בטחון הילדים.

"התחייבתי וקיימתי, אחרי מלחמה קשה של שלוש שנים עשינו היום צעד היסטורי בהגנה על הילדים של כולנו, כל מתעללת תשב בכלא. יחד עם ההורים נאבקנו והבאנו שינוי אמיתי כנגד כל הסיכויים, המשרדים והרשויות שעמדו בדרך. אני גאה ומתרגש שהצלחתי להעביר את הצעת החוק החשובה הזו. אני מתחייב להמשיך לזעוק את זעקתם של הילדים וההורים ולהלחם למענם. אני מודה ליו"ר ועדת חוקה, חבר הכנסת גלעד קריב על הסיוע הרב להעברת החוק ולשר המשפטים על התמיכה".

אלונה דניאל, מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך, מסרה "זכינו להגיע לרגע שאליו חתרנו 3 שנים. ממערכת משפט שהסתכלה עלינו בתמיהה, למערכת משפטית שמכירה במכת המדינה ומתגייסת בהסכמה לענישת מינימום תקדימית למתעללות בילדים. מהיום יזכו הפעוטות שנפגעו לצדק. מודים מכל הלב לחבר הכנסת אופיר כץ, שהולך איתנו יד ביד ונלחם עבור הילדים".