יצחק פינדרוס
יצחק פינדרוסצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מליאת הכנסת אישרה היום (חמישי) פה אחד את הצעת החוק של ח"כ יצחק פינדרוס אליה מוזגה הצעת חוק דומה של ח"כ מוסי רז לאיסור פרסום שמות נפגעים.

ההצעה נועדה למנוע פרסום מידע על נפגעים בפיגועים, תאונות ואירועים ברשת החברתית טרם נמסרה הודעה מסודרת למשפחת הנפגע.

לפי ההצעה: "לא יפרסם אדם את שמו הפרטי או את שם משפחתו של נפגע וכל מידע אחר העלול להביא לידי זיהויו של הנפגע על ידי כלל הציבור, ובכלל זה סביבתו הקרובה, כל עוד לא אישר גורם רשמי שנמסרה הודעה רשמית למשפחת הנפגע".

איסור הפרסום יחול ב-24 השעות הראשונות שלאחר האירוע. מלבד במקרים בהם המשפחה או גורם רשמי פרסמו זאת קודם. בית המשפט רשאי לפסוק פיצויים של 10 אלף שקלים למפירי הצעת החוק ללא הוכחת נזק.

ח"כ פינדרוס מסר: "ההצעה נועדה לגרום לאנשים להיות קצת פחות פזיזים ולהתאפק עם הסקרנות. בשנה האחרונה לא פעם שמעתי ממשפחות אבלים כי נודע להם על הטרגדיה האישית שלהם מהרשתות החברתיות ולא בהודעה מסודרת מגורמים רשמיים.

"לעיתים קרובות הטראומה של קבלת ההודעה הפתאומית מקשה על המשפחות האבלות לעכל ולהתאבל על יקיריהן. אני מודה לשרה פנינה תמנו שטה שהצעת החוק בנויה על בסיס הצעה שלה וכן לידידי ח"כ מוסי רז שהגיש הצעה דומה ומיזגנו את ההצעות יחד וליו"ר ועדת הבריאות ח"כ עידית סילמן ולצוות המקצועי של הוועדה שקידמו את ההצעה במהירות.

"כמו כן, אני מודה לגברת רוויטל הר כסף אלמנתו של הרב חיים ז"ל וכן לגברת ורדה פומרנץ, אימו של דניאל הי"ד שנפל בקרב בצוק איתן שזעקתן בנושא לא נתנה לי מנוח עד להשלמת החוק", הוסיף פינדרוס.