חרדי קורא עיתון
חרדי קורא עיתוןצילום: Corinna Kern/Flash90

באה שבת באה מנוחה. לאחר שמסיימים את הסעודה בליל שבת, מתיישבים על הספה למנוחה קצרה מעמל השבוע. יש שיעדיפו לקרוא על הפרשה ויש שיקחו את העיתון עליו הם מנויים או שקנו אותו בקניות של יום שישי.

בשורות הבאות נסקר את שערי המגזיניות של העיתונים החרדים היוצאים מדי סוף שבוע לכבוד שבת. לחבילה מצורפים בדרך כלל מספר עיתונים, הראשי שמסקר את הפוליטיקה והאקטואליה, עיתון לילדים, עיתון מיוחד לנשים, עיתון המסקר את היהדות או תמונות רבנים ואחרון חביב 'המגזין' שמביא כתבות, סיקור ותחקירים על דברים שבדרך כלל מושכים את עין הקורא וגורמים לו להתמכר.

'משפחה'

בכתבה הראשית הם בחרו לסקר את מצבו הבריאותי של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עם הכותרת: "בראש של ביידן". הכתבה מסקרת את שלל התקריות המוזרות שקרו לביידן. הכתבה חוקרת את השאלה: "האם ביידן כשיר להמשיך בתפקיד".

בחירת התמונה לשער היא אומנם יצירת אומנות עם מסר ברור, אך קצת לא נעים בעין לראות ראש מפוצל, אולי זה רק אצלי ככה. באופן כללי, השער מסודר ויפה כאשר כל הפניה לכתבה מסודרת בצורה נעימה לעין.

כתבה שניה היא ראיון עם חבר הכנסת שמחליף את ליצמן – יצחק גולדקנופף. בעמוד השער מפנים את הקוראים לכתבות נוספות בהן חשיפה על מאבק של חסידי חב"ד לשחרור ספרי האדמו"רים מרוסיה; העיתונאי הסרוג עמנואל שילה מתראיין על אחדות פוליטית בין המגזרים; מפקד המבצע בימית משחזר את הפינוי; הרב ישראל מאיר לאו מספיד את חתנו שנפטר וסיקור 30 שנה לפטירת האדמו"ר ה'לב שמחה' מגור.

'בקהילה'

לכתבה הראשית הם בחרו בנושא שתפס תאוצה בקרב הציבור החרדי - תחום המטבעות הדיגיטליים. הכותרת "שקר הכסף" מלווה בתמונה יפה ואומנותית של ביטקוין מתפורר.

ההפניות בעמוד השער הן לכתבות נוספות בהן: ביקור בקהילה היהודית ב'טרנסניסטריה' בה קיים בית כנסת בן 700 שנה; תחקיר על הסוכנות היהודית - "הפך למוסד מיותר"; מזכירו הצבאי של בגין חוזר אל רגעי ההתרסקות; סיקור המלחמה על הקוטב הצפוני המפשיר; כמו"כ ישנם הפניות למגוון טורים.

כמו בעיתון משפחה, גם בבקהילה הכתבות הן נושאים המעניינים את ציבור הקוראים. ניתן להבחין במגוון הנושאים ולראות את הניסיון להתאים את העיתון לכלל הסגנונות במגזר החרדי. את השער של בקהילה היה אפשר לעשות אחרת, השער מלא בטקסט צפוף שעושה בלאגן בעין, יתכן וזה בגלל הפרסומת שהם עשו לשאר העיתונים המצורפים לחבילה.

'רגע'

העיתון צעיר מאוד ביחס לשניים הקודמים, הוא עדיין לא חגג שנה וכבר מופץ באלפי עותקים. העיתון שם דגש יותר על תמונות וטקסטים קצרים. בכתבה הראשית הם מסקרים את המפגש בגרמניה של מנהיגי ששת המדינות המחזיקות במחצית מהעושר העולמי. אגב, אי אפשר לפספס את השער שמושך ישר את העין עם הנוף הירוק שעוצר את הנשימה.

בשער יש מספר כותרות המפנות לכתבות בהמשך העיתון, בהן תחקיר על המקומות הבטוחים והמסוכנים ליהודים ברחבי אירופה; 108 שנים לרצח שהוביל למלחמת העולם הראשונה; אדם ששבר את השיא של עצמו 700 פעם; עדויות מהשריפה המחרידה בארגנטינה; השכנים של רה"מ לשעבר בנט מדברים וסיקור 160 אברכים שהוכתרו למורי הוראה.

'הדרך'

הכתבה הראשית, בשונה משאר העיתונים שלא התייחסו במגזין למצב הממשלה, העיתון מביא כתבת פרופיל על ראש הממשלה החלופי לשעבר, יאיר לפיד שהתמנה היום לראש ממשלה. תחת הכותרת "יאיר לפיד זיג זג", הם מכתירים אותו לנוכל מספר 2.

כיאה לעיתון המשמש כביטאון הבית של ש"ס, יש הצצה למערך הצלת הנפשות של 'פרויקט חונכים' שיזם יו"ר ש"ס אריה דרעי. בשער ישנה כותרת נוספת עם תקציר לכתבה על חרדי מבני ברק שהגה את המבצע להשמדת סוללות הטילים הסוריות בלבנון.