Dr. Vladimir Zelenko
Dr. Vladimir ZelenkoCourtesy

דיווחים בארה"ב: ולדימיר זלנקו, הרופא היהודי ממוצא אוקראיני שטען כי טיפל בהצלחה במאות חולי קורונה באמצעות שילוב של שלוש תרופות, נפטר בגיל 49 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן.

זלנקו הותיר מאחוריו אישה שמונה ילדים. זלנקו נולד בקייב בשנת 1973 וכאשר היה בן שלוש עברה משפחתו להתגורר בארה"ב. כיהודי חרדי הוא התיישב בברוקלין וסיים לימודי רפואה באוניברסיטה בניו יורק.

את עיקר פרסומו קיבל זלנקו בחודש מרץ 2020, זמן קצר לאחר התפרצות מגפת הקורונה, כאשר פרסם סרטון בו טען כי הצליח למצוא שילוב של שלוש תרופות, הידרוקסיכלורוקין, אבץ סולפט ואזיתרומיצין, שהוכח כיעיל לקורונה ואף הצליח לטפל במאות חולי קורונה בעזרתו.

הוא אף קרא לנשיא דאז דונלד טראמפ לאמץ את שילוב התרופות כטיפול רשמי לקורונה לאזרחי ארה"ב. לאורך המגפה הוא פרסם סרטונים ומאמרים רבים בנוגע לחיסוני הקורונה ורבים האשימו אותו בהפצת תאוריות קונספירציה ומידע מוטעה לאחר שטען כי יותר ילדים מתים מחיסוני הקורונה מאשר מהנגיף עצמו.

בחודש דצמבר 2020 החליטה טוויטר להשעות את חשבונות לאחר שלטענת החברה "עבר על חוקי הפצת ספאם" והפיץ מידע מוטעה בנוגע לחיסוני הקורונה. זלנקו היה רופא מוערך בקרב קהילת חסידי סאטמר ולאורך 49 שנות חייו טיפל באלפים מחברי הקהילה היהודית.