ג'ו ביידן
ג'ו ביידןצילום: אדם שולץ, דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בירך את יאיר לפיד עם כניסתו לתפקיד ראש הממשלה ה-14 של מדינת ישראל ושלח גם מסר לראש הממשלה היוצא נפתלי בנט.

"ברכות לראש הממשלה הנכנס של ישראל יאיר לפיד ותודה לראש הממשלי החליפי נפתלי בנט על חברותך בשנה האחרונה", צייץ ביידן בטוויטר.

"אני מצפה לראות את שניכם ביולי ולחגוג ביחד את הקשר הבלתי ניתן לניתוק בין ישראל וארה"ב", הוסיף.

בצהריים התקיים בלשכת ראש הממשלה טקס החילופים בין בנט ולפיד.

בנט אמר ללפיד בטקס, "התפקיד המאוד מיוחד הזה, והמדינה הזאת - לא שייכת לאדם אחד, היא שייכת לכל עם ישראל. אני מעביר לך את מקל השליחים המקודש, ואת האחריות על מדינת ישראל. אני מאחל לך שתשמור עליה ושה' ישמור עליך. יאיר, כל שבת אנחנו מברכים את הילדים: 'ישימך ה' כאפרים וכמנשה, יברכך אדוני וישמרך, יאר ה' פניו אליך ויחנך, ישא ה' פניו אליך וישם לך שלום'. בהצלחה אחי".

"ליהיא, אני רוצה לומר, זה מאוד לא קל להיות אשת ראש הממשלה. אבל היציבות בבית, החום בבית, המקום שאתה יודע, כולם בשבילך בלי שום אינטרסים, בלי כלום, זו באמת אבן היסוד להצלחה של יאיר", הוסיף.

לרעייתו אמר, "גילת את מהממת, את משהו. הילדים, אני יודע שהייתה שנה לא קלה אבל מה שאמרתי לכם בתחילת הדרך - כולנו ביחד בשביל המדינה. אז אתם שילמתם מחיר בשביל המדינה וביחד".

יאיר לפיד אמר: ""באופן מופלא כלשהו אמא שלי אמרה לי את אותה ברכה, לפני 25 דקות. את מה שיש לי להגיד אני עוד אגיד. אני עבדתי תחת ראשי ממשלות, אני הכרתי ראשי ממשלות. אתה איש טוב וראש ממשלה מצוין, ואתה חבר טוב. זה לא טקס פרידה כי אין לי שום כוונות להיפרד ממך".