מופע בול בפוני ג'קי לוי וערן צנחני
מופע בול בפוני ג'קי לוי וערן צנחנייח"צ

שנות השבעים. מושג עתיק מאי שם. מי זוכר? מסתבר שיש כאלו והרבה ואכן, מופע חדש ומצחיק עולה בימים אלו על במות ברחבי הארץ, ובהם גם בפסטיבל לא בשמיים תחת השם 'בול בפוני'.

זר, כלומר ילידי שנות השמונים והלאה לא יבינו זאת, אך בני הדור שקדם להם , יבינו, יצחקו וייהנו עד מאד. אגב. גם אני ביניהם.

לקראת המופע, מחווה מרגשת ומצחיקה של ג'קי לוי ועירן צנחני לשירים, לשפה ולדמויות המאפיינות את התקופה. ג'קי לוי מגדיר את תקופה זו באופן הבא: "המוזיקה באותה תקופה הייתה טובה אבל האוכל היה על הפנים. אחרי שסיימנו להקים את המדינה, לייבש את הביצות, לדבר בעברית ועוד, הגיע הזמן לכבוש את העולם אחרי שניצחנו לפחות 3-2 מלחמות. הרבה אנשים מגיבים למופע שלנו כאילו זה פרץ נוסטלגיה. כשאומרים נוסטלגיה מתכוונים לכך שהיינו רוצים להחזיר את כל מה שחווינו, אבל למען האמת המופע מציע מבט מפוכח ומשועשע על אותה תקופה".

ג'קי מספר כי הרעיון למופע צץ במוחו בעקבות הקורונה ובעקבות החיבור המוזיקלי המוצלח שעשה לו מפיק המופע צפריר קום עם המוזיקאי והזמר המוכשר עירן צנחני. "לאחר שהילדים עברו ללמידה מרחוק בתקופת הסגרים התחלנו להעסיק אותם וכך הוצאנו מהבוידעם ביוטיוב כל מיני דברים שגדלנו עליהם בשנות ה-80 וה-70. חלק מהדברים הקסימו את הילדים וחלקם הצחיקו אותם. מהר מאוד הדברים פשוט התחילו לזרום לכיוון מופע של שעה ו-40 דקות, שהופתענו לגלות שיש לא מעט אנשים שהגיעו לצפות בו כבר שלוש פעמים במקומות שונים ברחבי הארץ. המילה הנכונה עבורו היא חגיגה, כי הקהל לא מגיע לצפות אלא להשתתף במשהו שחוגג דבר".

החיבור שלו עם עירן צנחני החל בפסטיבל מספרי הסיפורים, שבו הופיעו ג'קי וגם ההרכב המוזיקלי של האחים צנחני. ג'קי: "האחים צנחני אוהבים מאוד לשיר וכל כך ורסטיליים, כך שזה לא משנה אם מדובר באירוע על לוחמי הקומנדו או של אנשים שסובלים מטחורים. קל יותר להדליק את עירן לגבי אירוע סנבטיז, כי זה היה עשור עם הרבה כריזמה שהתבטא בסגנון השירה, בסטייל של ההופעה ובחידושים שנולדו. כבר משני מופעי ההרצה שעשינו היה לנו ברור שהכיוון שלנו טוב ושיש לנו חיבור מעולה, ממש כמו בין דוד וגוליית".

וצנחני מוסיף: "אני מנגן שירים מקום המדינה, מוזיקת עולם, קאנטרי, רוק, וכל ז'אנר אפשרי, וכך הקהל במופע מקבל כל מה שהוא אוהב. אני מבין את האילוץ של הזמן של המופע, ולכן אני בעד להכניס תכנים נוספים למופע המשך שיקבל נופך אחר. ועדיין זה לא יספיק אף פעם. זה אחד הדברים הטובים: יש לנו אוצר בלתי נדלה עם הרבה מידע, וזה ימשיך עד למופע משותף הבא שלנו". המופע הקרוב בפסטיבל 'לא בשמים' בגליל העליון בשבוע הבא.