איסטנבול
איסטנבולצילום: ISTOCK

האתר הטורקי סבאח דיווח כי המחבלים האיראניים שניסו לפגוע בקונסול הישראלי לשעבר ובבני משפחתו שהו יעמו באותו מלון ברובע ביוגלו באיסטנבול.

הדיפלומט שהאיראנים רצו להתנקש בו הוא יוסי לוי ספרי, הקונסול לשעבר באיסטנבול. על פי הדיווחים לוי-ספרי חולץ על ידי הרשויות והוחזר לישראל ב"מבצע שהתרחש כמו בסרטים".

ארגון הביון הטורקי והיחידה הטורקית ללוחמה בטרור עצרו ב-16 ביוני שבעה מחבלים שתכננו לפגוע גם בקבוצת תיירים ישראלים. בעיתון הטורקי "הורייט" דיווח כי המוסד חילץ את הישראלים מאיסטנבול והטיס אותם לתל אביב במטוס פרטי.

החשודים נעצרו במלון "סול" ברובע ביוגלו ובשלושה בתים להשכרה ברובע. לפי הפרסום, הסוכנים האיראנים התחזו לסטודנטים, אנשי עסקים ותיירים.

"המתנקשים בצוות החיסול, שהתמקמו בשני חדרים נפרדים בקומות השנייה והרביעית של מלון ברובע בייאולאולו, נעצרו עם כמות גדולה של נשק", נכתב בדיווח בסוכנות הידיעות IHA בטורקיה.

השבוע הוחלט במערכת הביטחון להוריד את אזהרת המסע לטורקיה לרמה 3 והאיום מוגדר כעת "בינוני". לדברי יוסי אדלר, ראש חטיבת המודיעין במל"ל, "בחנו את הדברים בצורה שיטתית וסדורה, והחלטנו לחזור למצב שהיינו בו לפני כמה שבועות בכל טורקיה".

אדלר הוסיף: "המשמעות של אזהרת המסע היא בינונית, רמת האיום היא בינונית. אני מזכיר שלפני כמה שבועות היינו בשגרת איום דומה, חידדנו אותו ואז עלינו לרמת איום 4 בוהק". הוא ציין כי "שיקפנו לאורך כל הדרך איום נרחב. ובסיפור המעשה בסוף, במעצרים שהטורקים ביצעו, אפשר להבין את עומק האירוע, ריבוי החוליות והכנות שנדחפו במוטיבציה איראנית ויציאה לשטח ומטרות ישראליות שכבר סומנו".