הפגנת תמיכה ביהודי החשוד ברצח פלסטיני
הפגנת תמיכה ביהודי החשוד ברצח פלסטיניצילום: ידידה ירדן/TPS

מאות בני אדם משתתפים היום (שישי) בצעדת תמיכה ביהודי העצור בחשד לרצח הפלסטיני עלי חרב, לפני כ-10 ימים.

הצעדה נערכת תחת הכותרת: "לשחרר את הגיבור שהציל את הילדים". הצועדים הלכו במסלול אותו עשה החשוד יחד עם הנערים בעת שהותקפו על ידי פורעים ערבים. הצעדה יצאה מהגדר של העיר אריאל עד למקום האירוע.

בחטיבה המרחבית שומרון סירבו לאשר את קיום הצעה, אולם לאחר דין ודברים שנמשך כמה שעות הסכימו המפקדים לאבטח את הצועדים.

ח"כ מיכל וולדיגר מ''הציונות הדתית'' אמרה: "לא בשביל הדבר הזה הוקם ארגון השב"כ. השב"כ נועד בשביל להיאבק במחבלים, בשביל לדאוג לכולנו לנוע בבטחה. לא יכול להיות שאדם בן 44 ששמר על ילדים שעשו עליהם לינץ' יהיה קבור במרתפי השב"כ ויענו אותו, ולא יתנו לו לראות עו"ד והוא פשוט נמצא במצוקה. אני מטפלת בתחום של בריאות הנפש, זה לא ייאמן שאדם נמצא שם, מענים אותו ולא נותנים לו את הדברים הכי בסיסיים שנותנים למחבלים".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר במקום "הגענו לכאן כי אנחנו זועמים ואנחמו כועסים. אנחנו לא מוכנים לשתוק על העוול הזה. זו לא רדיפה אישית כנגד התושב היקר הזה, זו רדיפה אישית נגד חצי מיליון תושבים ביהודה ושומרון וכנגד כל אחד מאיתנו. האיש הזה נמצא עכשיו במרתף, בתא כי הוא הגן על החיים של כעשרים ילדים, ואם משהו חושב שהוא יוריד לנו את הראש לתושבי השומרון, לעולם לא תורידו לנו את הראש".

צילום: מועצה אזורית שומרון
צילום: מועצה אזורית שומרון

רב הישוב יצהר בשומרון, הרב דודי דודקביץ', אמר במהלך ההפגנה כי לפעמים היהודים מתבלבלים מי אוהב ומי אויב. לדברי הרב דודקביץ' "הבלבול הזה של הערבות ההדדית הוא סכנת נפשות לאומית. לא פחות מזה. זו סכנת נפשות פרטית של אנשים שלפעמים נרמסים בצורה כזאת משפילה, מסוכנת, מרתיחה את כל נקודות ההזדהות הלאומית וערבות ההדדית שכל ישראל חתומים עליהם. היא גם סכנה לאומית, כי אם אין ערבות הדדית איך נעמוד מול אויבים בשער".

ראש ישיבת חומש, הרב אלישמע כהן, נשא דברים אף הוא במהלך האירוע. "אנחנו רוצים מכאן לצאת באורות, להחזיר את הצבע האדום ללחיים שלנו, להחזיר לנו גאווה יהודית. יהודי יכול להסתובב בכל מקום בארץ. אין גבולות. אנחנו פורצים את הגבולות", אמר הרב כהן.

בפרסומים לקראת הצעדה נכתב: "בשבוע שעבר מטרים ספורים מהגדר של העיר אריאל תקפו עשרות פורעים קבוצת ילדים וניסו לבצע בהם לינץ׳. מטרת הפורעים הערבים הייתה להטיל פחד ולדחוק אותנו היהודים מהמרחבים הפתוחים אל תוך גדרות הישובים. במקום לעצור את הפורעים החליט השב"כ לעצור את יהודי גיבור שהציל את חיי הילדים. נצעד בביטחון, באומץ ובראש מורם ונקרא לשחרור הגיבור שהציל את הילדים".

צילום: ללא קרדיט
צילום: ללא קרדיט

נזכיר כי העצור נשוי בשנות הארבעים לחייו, וללא עבר פלילי. הוא נעצר ביום רביעי בשבוע שעבר בשעות הצהרים, לאחר שהגיע למשטרת אריאל להגיש תלונה על האירוע.

מאות בני אדם הפגינו בתחילת השבוע מחוץ לכנסת במחאה על המעצר והחקירות הקשות אותם עובר העצור היהודי החשוד בגרימת מותו של פלסטיני.

בהפגנה השתתפו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר, אופיר סופר, מיכל וולדיגר, שמחה רוטמן ואבי מעוז שקראו לשחרור העצור.

המפגינים במקום דרשו מהשב"כ "לעצור באופן מיידי את העינויים בחקירה ולהודיע על העברת החקירה למשטרת ישראל"