רונן בר ויאיר לפיד
רונן בר ויאיר לפידצילום: חיים צח /לע"מ

שעות לאחר כניסת מינויו לתוקף, ראש הממשלה יאיר לפיד פתח הבוקר (שישי) את יומו הראשון בתפקיד והגיע ללשכתו בקריה בתל אביב.

לפיד קיים פגישות עבודה ביטחוניות, הוא נועד ביחידות עם ראש השב"כ רונן בר ועם שורה של אנשי צוות ממערכת הביטחון שנתנו לו סקירה ביטחונית ומודיעינית רחבה על המתרחש בגזרות השונות.

בתוך כך, שר הרווחה מאיר כהן תקף בריאיון לרשת ב' את היועצת המדינית לשעבר של בנט שמרית מאיר – בתגובה לדבריה בידיעות אחרונות. היא טענה שנציגה של לפיד הגיע לעבאס עם "צ'ק פתוח" בשביל לשמור על הממשלה. השר כהן אמר: "אין יותר גרוע מלעזוב כיסא חם שבו היית נאמן ותמכת – ואז לצאת משם למחרת ולזרוק בוץ".

"לא הייתה שום חבילה מעבר למה שהתחייבנו בהסכמים הקואלציוניים", הוסיף כהן. "כל ממשלה, בין אם ימין או מרכז-שמאל, צריכה להשקיע את הכספים האלה".

ישיבת הממשלה הראשונה בהובלת לפיד תיערך ביום ראשון במשרד ראש הממשלה בירושלים. בהמשך החודש לפיד יקבל את פניו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שיגיע לביקור רשמי בישראל.

ביידן בירך את לפיד על כניסתו לתפקיד וצייץ בטוויטר: "ברכות ליאיר לפיד, ראש ממשלת ישראל החדש - ותודה לראש הממשלה היוצא בנט על החברות בשנה החולפת. מצפה להיפגש עם שניכם בביקורי בישראל".

לפיד בפגישה עם אנשי מערכת הביטחון
לפיד בפגישה עם אנשי מערכת הביטחוןצילום: חיים צח, לע"מ

סקר פאנלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר עבור "מעריב סופהשבוע", מעלה כי ימינה בראשות שקד תזכה בבחירות ל־4 מנדטים, ואם היא תיתן את קולותיה לגוש נתניהו - הוא יוכל להגיע ל־63 מושבים בכנסת הבאה ולהקים ממשלה.

על פי הסקר, לו הבחירות לכנסת ה־25 היו נערכות היום, מפלגת הליכוד בראשות נתניהו הייתה זוכה ב־34 מנדטים, ויש עתיד בראשות ראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד, ל־22 מנדטים.

"הציונות הדתית" בראשות בצלאל סמוטריץ', עם השותף איתמר בן גביר, מקבלת בסקר 10 מנדטים. כחול לבן בראשות בני גנץ עולה במנדט ומקבלת 9. גם ש"ס מתחזקת במנדט אחד ל־8.

יציבות רושמות יהדות התורה – 7, והרשימה המשותפת – 6. מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי רושמת ירידה של מנדט ומקבלת בסקר 6 מנדטים. תקווה חדשה בראשות גדעון סער מתחזקת ל־5 מנדטים ומתרחקת מאחוז החסימה לאחר תקופה ארוכה של 4 בלבד. 5 מנדטים גם לזכות ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן.

את מפת המנדטים סוגרות ימינה בראשות איילת שקד, שמקבלת 4 מנדטים. גם רע"ם בראשות מנסור עבאס נותרת עם 4 מנדטים. מרצ נעלמת ומקבלת בסקר הנוכחי 2.2%, לאחר שבסקר הקודם קבלה 4 מנדטים.

תמונת הגושים: גוש נתניהו 59 מנדטים, גוש לפיד כולל ימינה 55 מנדטים, כשבתווך הרשימה המשותפת עם 6 מנדטים.

הסקר נערך ב־29־30 ביוני 2022 בהשתתפתו 593 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, 511 יהודים ו־82 ערבים. איסוף הנתונים נעשה באמצעות הפאנל האינטרנטי של Panel4All. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.2%.