שמרית מאיר ונפתלי בנט
שמרית מאיר ונפתלי בנטצילום: Yonatan Sindel/Flash90

לקראת החלק השני של הראיון עם שמרית מאיר במפלגת ימינה מביעים שאט נפש מהתנהלותה של היועצת המדינית לשעבר של נפתלי בנט.

"אני בהלם מהריאיון הזה", הגיב אחד מאנשיו של בנט, "כל הראיון שלה עם נדב אייל עוד לפני שבנט מתפטר זו בגידה שאין כמותה", אמר.

גורם אחר בימינה אמר לערוץ 7 כי "מאיר היא זו שדחפה את בנט לערבים יותר מכל אדם אחר בממשלה. לאחרונה אף עבדה מול רע"מ והמשותפת כדי לחזק את עצמה", טען אותו גורם, "שמרית מאיר היא הסיפור העצוב של לשכת ראש הממשלה".

גורם במפלגת ימינה אמר כי בנט לא הצליח אף פעם למצוא אנשים נאמנים וטובים לו, "סוג של תמימות אמריקאית. הוא לא קרא נכון את עמיחי שיקלי ולא את עידית סילמן ובהמשך התקשה להבין שנוכחותה של שמרית מאיר בלשכת ראש הממשלה היא סוג של ביזיון".

גורם אחר בהתיישבות טען כי מאיר דווקא הקשתה על נפתלי בנט במדיניותו כלפי ההתיישבות היהודית ביו"ש, ותקעה, כלשונו, את גל הבניה ביהודה ושומרון.

ראש מטה אנגלית במפלגת 'ימינה', ג'רמי סלטן, כתב "עבורי 'משרת אמון' הוא ערך יסוד בכל מערכת יחסים פוליטית".

העיתונאי חיים לוינסון הגיב בציניות "מסקנתי מהראיון עם שמרית מאיר: חבל שהייתה רק יועצת מדינית ולא גם יועצת פוליטית, יועצת כלכלית, ראש המל"ל, שר החוץ, ראש אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, נגיד בנק ישראל, מגישת המהדורה המרכזית, ראש המוסד, מפכ"ל המשטרה. או אז היינו חיים בגן עדן שבדנמרק היו מקנאים".

עורך וואלה ברנז'ה דוד ורטהיים צייץ "שמרית מאיר אמרה לשורה ארוכה של כתבים מאז שעזבה את לשכת ראש הממשלה שהיא לא מתראיינת כי היא ב-Detox (ניקוי רעלים). לא מוסיף לאמינותה שהיתה מעורערת ממילא".

העיתונאי אבישי גרינצייג הגיב "יש חוסר מודעות לא קטן אצל שמרית מאיר שמתראיינת על כך שסביבת בנט הייתה מלאה בתרבות של נעיצת סכינים בגב, בראיון בו היא בעצמה נועצת לו חרב חדה בין השכמות. סכין שאיננה מודעת לסכיניותה".