אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

לאחר שבית המשפט העליון של ארה"ב קבע שניתן לשאת נשק בכל מקום, מנסה ניו יורק להחזיר את החקיקה שבוטלה.

כזכור, החוק שהיה קיים במדינת ניו יורק במשך יותר מ־100 שנה, קבע שמי שמעוניין להסתובב עם אקדח ברחובות העיר, מחויב להציג הסבר משכנע מדוע הוא נמצא בסכנה או זקוק לנשק עמו הוא מהלך בפומבי.

אולם לפני כשבוע בית המשפט העליון ביטל את החקיקה והורה לאפשר לכל אחד לממש זכותו לשאת נשק.

בתגובה, במהלך סוף השבוע האחרון, חתמה מושלת ניו יורק קת'י הוקול, על חוק שאושר ברוב גדול בני בתי הפרלמנט של המדינה, ולפיו הזכות לנשיאת נשק תוגבל, ויאושר לשאת נשק במקומות 'רגישים' בלבד.

בהגדרה של מקומות רגישים הכניסו המחוקקים מניו יורק מספר רב של מקומות, כולל כיכר ה'טיימס סקוור' המפורסמת, כל גני השעשועים והגינות הציבוריות בעיר, בתי תפילה, מקומות הומים מאדם, מרפאות ומוסדות בריאות, ספריות, מחנות קיץ, תחבורה ציבורית, קלפיות, מוזיאונים, אצטדיונים, מקלטים ציבוריים, מסעדות ובתי קפה, בניינים ממשלתיים ועוד ועוד.

כמו כן נקבע בחוק החדש, שהכניסה עם נשק אסורה לכל בתי העסק בניו יורק, למעט בתי עסק שיצהירו בהודעה מפורשת בכניסה לחנות, כי לעסק זה מותר להיכנס עם נשק אישי.

בעקבות כך הודיעו הרפובליקנים בניו יורק כי יערערו כנגדו לבית המשפט הפדראלי.

עם זאת לנוכח העובדה שבית המשפט הפדראלי בניו יורק מורכב משופטים ליברליים בעיקר, מסתבר שאלו יאשרו את החקיקה, ורק לאחר מכן יוכלו המערערים לפנות לבית המשפט העליון של ארה"ב שבוודאי יבטל את החוק.

מטרת הדמוקרטים בחקיקת החוק שעתיד להתבטל בכל מקרה היא כפולה: הן בשל העובדה שעד לביטולו יעברו חודשים ארוכים ואולי אף יותר, והן כדי להשאיר את הנושא הזה בראש סדר היום התקשורתי בארה"ב.

הדמוקרטים מאמינים שהחוק יסייע למפלגה להרתיע את אזרחי ארה"ב בכך שהצבעה לרפובליקנים תפגע בניסיונות להגביל את נשק הנשק, נושא שהדמוקרטים סבורים שהוא זוכה לתמיכה רחבה מאוד של הציבור בארה"ב, ושבו ידה של המפלגה הדמוקרטית על העליונה במאבק על דעת הקהל.