בית האריזה שנבנה במדבר במרוקו
בית האריזה שנבנה במדבר במרוקוצילום: ללא

אזרחים בתרודאנת, העיר המרכזית בעמק הסוס שבדרום מרוקו, עדים בחודשים האחרונים למחזה חריג: יהודים חרדים שהגיעו מישראל מקימים אתר דתי בלב המדבר, לצד בית אריזה ענק ההולך ונבנה בסמוך למטעי אתרוגים.

הסקרנים המקומיים שנדהמו מהיקף העבודות ובדקו עם צוות הפועלים מהו הפרויקט ההולך ונשלם בלב המדבר, ומדוע הוא כולל מקווה לטבילה, שמעו כי מדובר במבצע של חרדים ישראלים שהגיעו למרוקו במטרה לייצא אתרוגים לחג סוכות.

במסגרת ההיערכות נדרש הצוות להכין תשתית עבור מיון אתרוגים וייבואם לישראל לקראת חג הסוכות הקרוב, שיחול לאחר שנת השמיטה, במהלכה אסור היה לגדל אתרוגים בארץ בצורה רגילה, כמדי שנה ושנה.

העבודות המתבצעות במקום הכרחיות לנוכח העבודה כי מטעי 'בענעדיקט' ממוקמים באזור מדברי עם אקלים קשה, בו גדלים אתרוגים המיוחסים מדורי דורות, שעליהם בירכו גדולי ישראל במשך שנים רבות.

הטמפרטורות במקום עלולות לעמוד במשך מספר חודשים מעל 40 מעלות צלזיוס. מה שהביא את הבעלים של 'בענעדיקט אתרוגים' לבנות תשתית חשמל, שמחוברת לעמודי חשמל מהכפר המרוקאי הקרוב עד לבית אריזה שבלב המטעים במדבר.

לסקרנים ממרוקו הוסבר גם כי עבודת גידול, מיון ואריזת האתרוגים אינה יכולה להיבצע על ידי מקומיים, ללא פיקוח הלכתי מצד יהודים חרדים. לכן, ב'בענעדיקט אתרוגים' הקימו מקווה מהודר לטובת המשגיחים והממיינים שישהו באזור לתקופה ארוכה ומתמשכת.

יצוין כי ההכנות לשנת השמיטה החלו כבר לפני כשנה, על מנת לעמוד בביקוש בעצום לאתרוגים הידועים של בענעדיקט - מרוקו. בנוסף, ישווקו בבענעדיקט גם אתרוגי זן חזו"א שגדלו במרוקו בפיקוח מחמיר של גופי כשרויות מחמירים.