נתניהו ושקד
נתניהו ושקדPhoto by Noam Revkin Fenton & Yonatan Sindel / Flash90

סקר שערך הסוקר דודי חסיד עבור כאן חדשות מעלה כי לו היו הבחירות נערכות היום היתה מפלגת הליכוד זוכה ב-34 מנדטים ומפלגת יש עתיד ב-21.

מפלגת הציונות הדתית כששותפים בה בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר מקבל 10 מושבים, ש"ס 8, כחול לבן 8, יהדות התורה 7, הרשימה המשותפת 6, ישראל ביתנו 5 והעבודה 5.

ארבע מפלגות נמצאות על סף אחוז החסימה עם 4 מנדטים: ימינה בראשות איילת שקד, מרצ (כשבראשה עומד ניצן הורוביץ), תקווה חדשה ורע"מ.

גוש הימין משיג במצב כזה 59 מנדטים אל מול 55 של גוש הממשלה הנוכחית. צירוף של ימינה לגוש הימין מאפשר להרכיב קואליציה שבה 63 חברים.

בסקר נשאלו המשיבים גם על אפשרות בה הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט יהיה מספר 2 ברשימה בראשות יאיר לפיד ומתקיים איחוד של כחול-לבן, תקווה חדשה ומתן כהנא. במקרה זה, מתחזקת יש עתיד במנדט נוסף ומגיעה ל-22 מנדטים, מפלגת גנץ-סער-כהנא זוכה ל-13 מנדטים, ואילו הליכוד נחלש במנדט נוסף ל-33 מנדטים.

מכך ניתן להסיק כי חיבור של גנץ וסער אולי יעזור כדי לוודא שסער לא ירד מתחת לאחוז החסימה - אבל לא ישנה את מפת הגושים. ולעומת זאת - חבירה של אייזנקוט ללפיד - מעבירה מנדט מגוש נתניהו - שיורד ל-58, לגוש מתנגדי נתניהו - שעולה ל-58.

45% מכלל המשיבים השיבו כי הם בעד ממשלה בראשות בנימין נתניהו, 26% מהם בעד ממשלת ימין-חרדים בראשות ראש הממשלה לשעבר, ו-19% דווקא בעד ממשלת אחדות. 37% מהמשיבים תומכים בממשלה בראשות לפיד, 21% מהם בעד ממשלת אחדות, ו-16% בעד ממשלת מרכז שמאל.

כמו כן, נשאלו המשיבים על הנושא החשוב ביותר עבורם כשיחליטו לאיזה מפלגה להצביע. במקום הראשון בפער רב עומד נושא הטיפול ביוקר המחייה עם 44%. 15% מסרו כי הנושא החשוב ביותר עבורם הוא יושרה אישית וטוהר מידות, 14% טענו כי דווקא הנושא הביטחוני עומד בראש סדר העדיפויות שלהם, בעוד 11% השיבו כי דת ומדינה הוא הנושא החשוב להם ביותר.