מנסור עבאס
מנסור עבאסצילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הרשימה המשותפת תוקפת על חבר הכנסת מנסור עבאס (הרשימה הערבית המאוחדת - רע"מ) על שביקר במסגד אל-אקצה בתיאום עם קצין הכנסת ו"משטרת הכיבוש".

בהודעה שפרסמה בערבית (ראשון) מתארת הרשימה המשותפת את ביקור עבאס במסגד אל-אקצה "סקנדל" ו"תקדים הפוגע במסגד אל-אקצה המהווה הכרה בריבונות של הכיבוש".

עוד הדגישה הרשימה המשותפת, כי כל חברי הכנסת הערבית שלה וחברי הכנסת לשעבר של רע"מ, מסעוד רנאים וטלב אבו עראר, מעולם לא ביקשו רשות מ"הכיבוש" כדי לבקר במסגד אל-אקצה.

בלשון לעג המכוונת כלפי מנסור עבאס נאמר בהודעת הרשימה המשותפת: "מי שהכיר באופי היהודי של המדינה מתדרדר בקלות לשפל זה ומתאם את כניסתו למסגד אל-אקצא עם הכיבוש והמשטרה המדכאת את המתפללים והנאחזים במקום בתקופת ממשלת בנט, אשר הכפילה את פריצות הקיצונים היהודים לחצרות מסגד אל-אקצה בתמיכה ובשותפות של 'ערביי הקואליציה' ש'קפאו' במקומם במהלך הפלישות והתעלמו מהן".

בתגובה רע"מ פרסמה הודעה בה הכחישה מכל וכל את הטענות "השקריות של הרשימה המשותפת ש"הופצו בתיאום עם עיתונאי חרדי" בהדגישה, כי "מנסור עבאס נכנס ל(מסגד) אל-אקצה ללא תיאום כלשהו עם גורם כלשהו, לא עם המשטרה ולא קצין הביטחון של הכנסת".