ח"כ בועז טופורובסקי
ח"כ בועז טופורובסקיצילום: חזקי ברוך

לאחר ההכרזה על פיזור הכנסת וקביעת תאריך בחירות, מליאת הכנסת צפויה להתכנס היום (שני) בפעם האחרונה לפני פגרת הבחירות.

בעיתון 'ישראל היום' דווח כי יו"ר הקואליציה, ח"כ בעז טופורובסקי, פנה במכתב ליו"ר סיעת הליכוד יריב לוין ובו דרש מהליכוד ומהאופוזיציה לשים את הפוליטיקה בצד ולקדם את חוק המטרו והחוק המאפשר מתן פטור מוויזות לארה"ב.

כזכור, בשבוע שעבר סירבה האופוזיציה לקדם את חוק המטרו ואת החוק הנדרש לקידום הפטור מוויזות לארה"ב לפני פיזור הכנסת. האופוזיציה ביקשה, תמורת קידום חוקים אלה, את קיום הבחירות בתאריך 25 באוקטובר, או לחלופין לבטל את הפרשתו של ח"כ עמיחי שיקלי.

"כעת משהכנסת פוזרה ותאריך הבחירות לכנסת ה־25 נקבע, כל שנותר הוא לעשות כל שביכולתנו, כדי שנצא לפגרת הבחירות עם ידיעה שעשינו את המרב למען אזרחי מדינת ישראל. נותרו שתי סוגיות מרכזיות שניתן וצריך לסיים מחר - חוק המטרו והחקיקה הנדרשת לשם קידום מהלך הפטור מוויזות, לאזרחים ישראלים המבקשים להיכנס לארה"ב", כתב טופורובסקי במכתבו.

הוא האשים את הליכוד כי פעל בחודשים האחרונים מתוך אינטרסים פוליטיים וכתב: "מוטלת עלינו, שני הצדדים, החובה להגיע להסכמות לקידום החוקים. בכך, תהיה לכם האפשרות לשנות את התדמית הציבורית שרכשתם בחודשים האחרונים ולהוכיח כי הפעם, פעלתם מתוך דאגה אמיתית לאזרחי ישראל ולא מתוך אינטרס פוליטי צר".

טופורובסקי מציין כי "עדיין לא מאוחר. יש לנו ארבעה חודשים של קמפיין שבהם נתקוטט ונריב, אך רגע לפני, חשוב שנתאחד למען הציבור שבחר בכולנו, גם בכם, למען הדורות הבאים, למען ההקלה על האזרחים, ללא כל הסתכלות על רווח פוליטי או קרדיט. אין אזרח בישראל שמבין כיצד ניתן להחזיק בחוקים אלו כבני ערובה פוליטיים. אי־קידומם מהווה פגיעה חריפה באמון הציבור שרואה איך חלקים מנבחריו הופכים הכל למאבק ולאינטרס אישי. ההפך, הציבור כולו מצפה שנפעל למענם ולרגע נניח את הפוליטיקה בצד".

"יש מדינה ביום שאחרי הבחירות, יש אזרחים שעלינו לדאוג להם, ועל כן, בואו יחד נמצא את הנוסחה שתאפשר את אישור החוקים החשובים הללו. אם מבוקשכם הוא קרדיט, אני מבטיח לתת לכם את כולו. העיקר שנשים את האזרחים בראש סדר העדיפויות. הגיע הזמן שתחשבו גם עליהם", סיכם.