ג'רל מרטין
ג'רל מרטיןצילום: מכבי ת"א, האפליקציה הרשמית

משלימה את הקו הקדמי לעונה הקרובה: מכבי תל אביב החתימה לשנתיים את ג'רל מרטין (2.08, 28).

הפאוור פורוורד האמריקני זכה לאחרונה באליפות הליגה האוסטרלית עם הופעה נהדרת בפלייאוף וכעת יצטרף לקו הקדמי של הצהובים.

"ג'רל שחקן מאוד ורסטילי. הוא שחקן התקפה טוב וריבאונדר טוב מאוד בשני צדי המגרש", הסביר המאמן עודד קטש. "הוא שיחק ב-NBA ובאוסטרליה ולכן יצטרך לעבור הסתגלות ליורוליג, אבל אני בוטח בו שיעשה את זה בצורה הטובה ביותר. מדובר בשחקן קבוצתי שהיה חלק משמעותי בקבוצה שלקחה אליפות באוסטרליה".

בעונה האחרונה רשם מרטין ממוצעים של 16 נקודות ו-7.9 כדורים חוזרים למשחק. בסדרת הגמר כבר סיפק למעלה מ-16 נקודות ו-11.3 ריבאונדים לערב.

הוא נבחר בדראפט ה-NBA על ידי ממפיס במקום ה-25 והחל את דרכו המקצוענית במדי הגריזליס ואחר כך עבר לאורלנדו. לאחר מכן הוחתם בקליבלנד ושוחרר אחרי זמן קצר, מה שהוביל אותו לחפש את המשך הקריירה מעבר לים. הפורוורד הצטרף לשנז'ן מהליגה הסינית, הספיק לשחק 14 משחקים ואז מגיפת הקורונה היכתה בעולם.

קפיצת המדרגה המקצועית הגיעה בדצמבר 2020. מרטין חתם לעונה עם אופציה לעונה נוספת בסידני קינגס והחל להראות מה הוא יודע. בעונתו הראשונה בליגה האוסטרלית להט עם 17.9 נקודות, 40% מהשלוש ו-6.9 ריבאונדים בממוצע למשחק.

קבוצתו קפצה על המציאה והחוזה נמשך לעונה נוספת. מרטין קלע כאמור 16 נק', הוריד 7.9 ריב' והקינגס קבעו רצף נדיר של 13 ניצחונות, ניצחו בסוויפ בסדרות חצי הגמר והגמר וזכו באליפות ראשונה מאז 2005.