הנס של אורן חזןשובה ישראל

בימים האחרונים שהה הרב יאשיהו פינטו בישראל וקיים שיעורי תורה רבים. באחד מהשיעורים נכח חבר הכנסת לשעבר וזוכה "האח הגדול", אורן חזן, שבשנים האחרונות הפך לאחד מתלמידיו הקרובים של הרב פינטו.

בעיצומו של השיעור, באופן חריג, העניק הרב פינטו לחזן את המיקרופון וביקש ממנו לומר דברי תורה. חזן בחר לספר את הנס האישי שלו, שאירע בזכות ספר דברים. "אני רוצה לספר נס אישי שלי מקריאת ספר דברים", אמר הח"כ לשעבר.

"זכיתי להכיר את כבוד האדמו"ר לפני שלוש שנים וכמה ימים בדיוק, וקרו לי שני דברים מדהימים, ואספר על אחד מהם", הוסיף חזן בפתח דבריו, "באותו יום, כבוד הרב ביקש ממני להתחיל לקרוא ספר דברים. כמה חודשים לפני כן - נולד בני אילון וכמה חודשים אחרי - אישתי הייתה עם כאבים מאוד מאוד חזקים בבטן. היא הלכה לרופא ומשם נשלחה לבית החולים ואז הוחלט שהיא תעבור ניתוח. אשתי הייתה בחשש מהתשובה שכן היא לא נטלה כדור מימיה".

חזן ממשיך לגולל את סיפורו: "אמרתי לה 'תראי, כבוד הרב אמר שמי שקורא ספר דברים קורים לו ניסים, אני קורא ספר דברים כל שבת אל תדאגי, לא יהיה ניתוח'. אישתי שומעת ולא מבינה את פשר התשובה שלי, שכן אמרו לה בבית החולים שעליה לעבור ניתוח, אולם המשכתי ואמרתי לה 'אני מאמין באמונה שלימה שאם כבוד הרב אמר שספר דברים שבו 955 שערים שמגיעים עד בורא עולם, יש ניסי ניסים אז יקרה נס".

"ביום חמישי היא הגיעה לבית החולים, עשו בדיקת אולטרסאונד וקבעו לה שביום ראשון בשעה 7.00 בבוקר היא צריכה לעבור את הניתוח. הגיעה השבת, פרשת תולדות, כל השבת אשתי הייתה בבלבולים ולחצים ואף בכי. אני מתבונן אליה בחיוך ואומר לה 'רינת, אין ניתוח', והיא מצידה חושבת שאני שיכור".

"והנה הגיע יום ראשון", מספר חזן בעיצומו של השיעור, "אנחנו מתייצבים בשבע בבוקר בבית החולים, בשבע וחצי עשו לה עירוי. עמדנו בכניסה לחדר ניתוח ואני מבקש מהאחות שאני רוצה שיבדקו את האולטרסאונד שוב. אני אומר לה: 'תקשיבי לי, אין ניתוח'. האחות חשבה שנטרפה עלי דעתי ושאלה אותי: 'אתה מרגיש טוב? קרה לך משהו?'

"בהמשך האחות אמרה לי שהיא תעבור שוב על הבדיקה בחדר הניתוחים, ואני ממשיך להתעקש ולומר 'אין ניתוח!'. לאחר התעקשויות רבות מכניסים את אישתי לבדיקת אולטרסאונד נוספת והנה באופן מפתיע לא רואים שום דבר.

"הרופאים חשבו בתחילה שהמכשיר מקולקל. עשו לה שוב בדיקה במכשיר אחר ולבסוף בשעה 7:45 היינו בדרך הביתה כי פשוט הכל נעלם. בדרך חזרה הבייתה אמרתי לאשתי: "ברוך השם, בזכות ספר דברים קורים ניסים".