סופר בכנס הפעילים בביתו
סופר בכנס הפעילים בביתוצילום: דוד אזולאי

למעלה ממאה פעילים, רבנים ואנשי ציבור הגיעו אמש (א') לביתו של חה"כ אופיר סופר ביישוב טפחות, לכנס שנותן את האות לפתיחת מסע הפריימריז הראשון במפלגת הציונות הדתית.

הרב אייל גריינר ראש ישיבת טפחות הגיע לברך ולחזק את סופר בפתיחת מסע הפריימריז: "אני מרגיש שהגליל זכה בשליח ציבור ומנגינת חייו זה מה לתת למען הציבור וכולנו למענו".

ח"כ סופר אמר כי הוא שמח להשתייך למפלגת הציונות הדתית ששומרת על הערכים ונאמנה לדרכה ולבוחריה. ''נאבקנו לשמור על ישראל יהודית ונמשיך להיאבק עליה, לצערי ישנם אנשים שאיבדו את דרכם, ולשמחתנו הם מוצאים את עצמם בדרך החוצה מהמערכת הפוליטית. אני אומר לכם בצורה ברורה, לש"ס לא יהיה טאבו על תיק הדתות ומשרד הנגב והגליל.

''אני מודה לעשרות שהגיעו הערב בכדי לחזק אותנו. אני מקווה לזכות באמונם של מתפקדי המפלגה על מנת להביא את נקודות הייחוד שלי ולייצג את תושבי הגליל, לוחמי צה"ל וכלל הציונות הדתית נאמנה", הוסיף סופר.

צילום: דוד אזולאי

אמש התפרסם סקר מנדטים בחדשות הערב בכאן 11. לפי הסקר שנעשה במכון קנטאר בראשות דודי חסיד, מפלגת ימינה ביום שאחרי בנט ובראשות איילת שקד מתנדנדת על סף אחוז החסימה, עם 4 מנדטים בלבד.

לפי הסקר, מפלגתו של לפיד נותרת עם 21 מנדטים, כמו בסקר הקודם שנעשה לפני כניסתו לתפקיד. הליכוד בראשות בנימין נתניהו נחלשת בשני מנדטים לעומת הסקר הקודם, עם 34. כמו ימינה, גם מרצ, תקווה חדשה, העבודה ורע"ם נמצאות על סף אחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד, בעוד ליברמן וישראל ביתנו משיגים 5 מנדטים.

כחול-לבן בראשות שר הביטחון גנץ מקבלת בסקר 8 מנדטים. מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' ממשיכה בעלייה ועומדת על 10 מנדטים. הרשימה המשותפת נותרת יציבה על 6 מנדטים, בעוד ש"ס ויהדות התורה משיגות 8 ו-7 מנדטים כל אחת בהתאמה. הסקר של מכון קנטאר בראשות דודי חסיד נעשה בקרב מדגם של 552 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה.