האיש מטורונטו
האיש מטורונטוSabrina Lantos/Netflix

המחשבה הראשונה איתה תצאו מהסרט 'האיש מטורונטו' היא "איך אני אוהב סרטים של ג'ייסון סטיית'האם ". המחשבה השנייה, שכנראה תגיע לא הרבה אחרי זו הראשונה, תהיה "אבל רגע, ג'ייסון סטיית'האם בכלל לא שיחק בסרט הזה".

הסיבה לבלבול נובעת מכך שכמעט כל סצנה ופריים בסרט החדש של נטפליקס נראים כאילו נתפרו למידותיו של השחקן האהוב, כאשר הסיבה לכך, או כך לפחות התברר לי כשרצתי לבדוק את רשימת הקרדיטים שמא שמו באמת השתרבב פנימה כתסריטאי או מפיק, שהם באמת נכתבו עבורו.

סטיית'האם היה אמור לככב בסרט לצידו של קווין הארט, שחקן מעולה בפני עצמו, אבל חוסר הסכמה עם המפיקים לגבי הטון של הסרט גרמו לו לנטוש את הפרויקט פחות משישה שבועות לפני תחילת הצילומים. מה שנקרא להחליף אותו, ועושה זאת לא רע בכלל, הוא וודי הרלסון שמגלם את "האיש מטורונטו" בכבודו ובעצמו.

"האיש מטורונטו" הוא מתנקש מסוכן שמשכיר את כישוריו לכל מיני אנשים מפוקפקים, או לפחות זה מי שהוא אמור להיות, כיוון שפנייה לא נכונה שלוקח סוכן מכירות לא מוצלח במיוחד (קווין הארט) גורם לאותם גורמים מפוקפקים לחשוב שהוא המתנקש המדובר.

הטעות הזו תוביל את המשך עלילת הסרט, שהוגדר על ידי נטפליקס כקומדיית אקשן, ותאלץ את השניים לשתף פעולה כל אחד מסיבותיו שלו.

לא מדובר בעלילה חדשנית מדי, ולמעשה, באופן בו היא כורכת בין שני הדמויות הראשיות, היא מזכירה באופן חשוד סרט אחר בשם 'שומר הראש והמתנקש'. באופן לא כל כך מפתיע, מי שביים את שני הסרטים הוא הבמאי פטריק היוז שאף אמר בראיונות לאחרונה כי הוא שוקל לאחד את גיבורי שני הסרטים לעולם קולנועי משותף.

הסרט אמנם חטף לא מעט ביקורת ממבקרי הקולנוע, שטענו שהאקשן בו לא משהו ושהאיכויות הקומיות שלו מוטלות בספק, אבל זה לא מנע מהסרט להגיע לראש רשימת התכנים הנצפים בנטפליקס כך שהכל תלוי במה אתם מחפשים.

אם אתם מחפשים סרט גדול מהחיים שלמשך שעתיים ייקח אתכם לעולם אחר ויעביר אתכם חוויה קולנועית מהממת חושים כנראה ש"האיש מטורונטו" הוא לא הבחירה הנכונה עבורכם, אבל אם אתם מחפשים סרט חביב (ונקי!) להעביר איתו את הערב בכיף עם קצת פופקורן ואווירה טובה, אז "האיש מטורונטו" בהחלט יעשה את העבודה. כן, אפילו שג'ייסון סטאת'ם לא משחק בו...