משה פייגלין
משה פייגליןצילום: ערוץ 7

חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין, שמתמודד בפריימריז של הליכוד, מתנגד לשילוב ערביי ישראל בקואליציה.

בראיון לרשת ב' אמר פייגלין כי "לפני שנה הוקמה כאן ממשלת כל אזרחיה שהפכה את המדינה למדינת כל ערבייה. המאבק על עצם זהותה היהודית של המדינה. מאז פרעות תשפ"א, לפני שנה, מישהו פתח במלחמה, וכשנלחמים בך - אני לא בעד לשתף אותך".

פייגלין מכנה את חיסוני הקורונה "זריקות" וטוען כי לצעירים אסור לקבל את החיסונים הללו, "אני לא התחסנתי נגד קורונה. אני חושב שהשלב הראשון שנתניהו הביא את הזריקות להציל אנשים בסיכון גבוה היה הגיוני, ההיגררות של משרד הבריאות לחייב ילדים קטנים - מעשה נבלה. אנשים צעירים ובוודאי ילדים צריכים להתרחק מהדבר הזה כמו מאש", טען.

חבר הכנסת יריב לוין מהליכוד טען הבוקר (שלישי) כי מפלגת ימינה של שרת הפנים איילת שקד אינה חלק מהמחנה הלאומי. בראיון לרדיו קול ברמה אמר לוין: "אני רואה כל מיני סקרים שסופרים אותה בגוש הימין וזה לא נכון אלא ניסיון להטעות את הציבור. היא חלק מגוש השמאל. אלמלא הרבה פעולות שהיא עשתה - היינו מביאים לנפילתה של הממשלה הרבה קודם".

"כל הניסיון לספור את ימינה כאילו היא יכולה להשתייך לגוש שלנו - מגוחך. ימינה את הבחירה שלה עשתה, שקד עומדת בראש ימינה. זה עניין של הגוש השני", אמר לוין.

לוין לא ממהר לתמוך בהענקת שיריון לניר אורבך בליכוד, "ח"כ אורבך בוודאי עשה כמה דברים חשובים לטובת נפילת הממשלה אבל הוא לא עומד במקום של סילמן ושיקלי. גם לא בעיתוי או בעוצמה. לא חושב שיש מחויבות כלפיו", סיפר ח"כ לוין.

חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד אמר אתמול כי רק אם שקד תציית לתנאים שיציבו לה, נתניהו והליכוד לא ''ישתו'' את המנדטים של ימינה.

"יש לנו שני תנאים לשקד. הראשון שתצהיר שהיא עם נתניהו. השני, הרכב הרשימה. אם כהנא איתה, ברור לאן היא תלך, אם לא אפשר לדבר על כך שלא נשתה לה מנדטים", אמר ביטן בראיון לתחנת הרדיו החרדית "קול ברמה".

הוא אף ציין כי ייתכן שנכון לשריין את שקד בליכוד. "אם זה מה שצריך על מנת לקבל 61 מנדטים ולא להפסיד לשמאל, אני בעד לשריין את שקד, אבל זו החלטה של נתניהו. אם נראה שזה מה שיביא לנו את ה-61 אנחנו מחוייבים לשריין אותה".

ביטן נשאל גם על אפשרות שתקום מפלגה חדשה בראשות עמיחי שיקלי ואמר שעל הליכוד לעשות הכול כדי שלא תהיה מפלגת ימין נוספת לאלה הקיימות. "שיקלי לא צריך לרוץ ברשימה נפרדת כי זה יפגע בקמפיין שלנו, אבל צריך לדאוג לו. הוא עשה מעשה הירואי, אין צורך לשריין אותו, צריך לתת לו שר. אם נתניהו מחוייב לשיקלי הוא צריך לתת לו תפקיד שר", סיכם ביטן.