זירת אירוע הירי בשיקגו
זירת אירוע הירי בשיקגוReuters

טבח בחגיגות יום העצמאות של ארה"ב: שישה בני אדם נהרגו אמש (שני) ועוד 31 נפצעו באירוע ירי המוני שהתרחש בהיילנד פארק, פרבר של העיר שיקגו, במהלך תהלוכה לרגל ה-4 ביולי. בין הנרצחים ישנם שני יהודים.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ שיגר את תנחומיו לתושבי שיקגו ולקהילה היהודית בעקבות אירוע הירי בהיילנד פארק. סמוטריץ׳ אמר "לא נאפשר לחושך להתגבר על האור. אזרחי ישראל מחבקים אתכם ומשתתפים בצער המשפחות בשיקגו''.

על רקע הפיגוע הבוקר בין גבעת שמואל לבני ברק הוסיף סמוטריץ': "גם הבוקר בגבעת שמואל מחבלים ארורים בני חושך מנסים לפגע ולזרוע הרס וחורבן, אך אויבנו לא יוכלו לנו.

"נצח ישראל לא ישקר ולא ניתן לאויבים המרים שלנו להרים ראש", הדגיש יו"ר מפלגת הציונות הדתית. "הטרור הוא לא גזירת גורל, וההרתעה הישראלית חייבת להשתקם באופן כזה שתנחית מכה כואבת על האויב, מכה שתבהיר לאויבינו את המחיר שישלמו על כל פגיעה ביהודים ובריבונות הישראלית במרחבי הארץ".

משטרת שיקגו הודיעה הלילה כי החשוד שנעצר בפיגוע הירי בחגיגות יום העצמאות האמריקני בשכונת היילנד פארק במהלכן נרצחו 6 בני אדם ונפצעו 36 הוא רוברט "בובי" קרימו.

מדובר באדם כבן 22 שעבד כראפר תחת השם "Awake" וכמה מהקליפים האחרונים שלו עסקו ברצח המוני. גם בערוץ רשת פרטי שהפעיל היו רמיזות שקשורות למוות המוני.

עד כה ידוע כי לפחות שני הרוגים ושניים מהפצועים הם חברי הקהילה היהודית הגדולה הפועלת באזור. אחת הנרצחות היא ג'קי סונדהיים, מורה מהקהילה היהודית המקומית.

בית הכנסת שבו היא מתפללת פרסם הודעת אבל בה נכתב: "ג'קי האהובה שלנו היא אחת הקורבנות שנרצחו היום במצעד היילנד פארק. אין מספיק מילים כדי להביע את עומק הצער שלנו על מותה של ג'קי ואהדה למשפחתה וליקרים לה".

אחד התושבים תיאר את רגעי האימה שחווה וסיפר כיצד ניצל רגע של הפוגה בירי על מנת לרוץ עם בנו הקטן ולהסתיר אותו בפח אשפה, ולאחר מכן לחזור לזירת הירי על מנת למצוא את יתר בני משפחתו בתקווה כי לא נפגעו.

"הוא הטעין מחדש את הנשק. אז לקחתי את הבן שלי, רצתי מעבר לפינה והכנסתי אותו לפח אשפה. ביקשתי מאנשים שישארו שם איתו, כי הייתי צריך לחזור לזירת האירוע ולמצוא את שאר משפחתי. וכאשר חזרתי לשם,היו אנשים שכובים ירויים על הרצפה. היה ילד קטן שנישא משם, ככל הנראה בגיל 6 עד 8, וזה היה הדבר הנורא ביותר. כי כאבא, כשאתה צריך להחביא את הילדים שלך, ולראות כיצד לוקחים משם ילדים, זה נורא", סיפר אחד ממשתתפי מצעד יום העצמאות בהיילנד פארק, שהצליח להינצל מהירי הקטלני.

בהצהרה שפרסם הבית הלבן בעקבות הפיגוע נכתב: "הנשיא ביידן ורעייתו ג׳יל המומים מאלימות הנשק חסרת ההיגיון הזו, ששוב מביאה צער על קהילה אמריקנית ביום העצמאות".

ראש הממשלה יאיר לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הזדעזעתי לשמוע את החדשות מהיילנד פארק, שם יום של חגיגה הפך ליום של טרגדיה. המחשבות שלי עם משפחות הקורבנות וכל העם האמריקני. היום כמו תמיד, ישראל עומדת עם חברינו האמריקנים".

שר הביטחון בני גנץ ביקש למסור תנחומים למשפחות הנרצחים וצייץ באנגלית: "ביום שהיה אמור להיות חגיגי, המחשבות שלי עם העם האמריקני אחרי המתקפה הנוראית בשיקגו. אנחנו בישראל עומדים לצידכם".