ניר אורבך
ניר אורבךצילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת

חברי הכנסת של 'ימינה' בוחנים בימים אלה את דרכם הפוליטית כשמעל כל מרחפת השאלה האם 'ימינה' בראשות איילת שקד תצלח את אחוז החסימה.

אמש נשאל זקן רבני הציונות הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן האם ח"כ אורבך נועץ איתו על החלטותיו במישור הפוליטי והאם הוא תמך בהן.

"בדרך כלל אני דן לגופו של ענין ולא לגופו של אדם", אמר הרב דרוקמן בראיון לרדיו 'קול חי'. "בדרך כלל אני לא פוסל אדם בגלל עניין מסוים. כל דבר לגופו. אני יכול לומר דבר חיובי מאוד על אדם מסוים בנושא אחד ודבר שלילי בנושא אחר".

בדבריו התייחס להקמת הממשלה היוצאת וסיפר כי ח"כ ניר אורבך לא ביקר אצלו בשנה האחרונה. "דברים כאלה (הממשלה היוצאת) הם שליליים. אורבך בכלל לא היה אצלי בשנה האחרונה. על מתן כהנא, אני אמרתי על כל מיני דברים שהוא עשה שמגמותיו טובות אבל הוא עושה דברים גם לא טובים. צריך לדון תמיד לגופם של דברים. ככה התורה מלמדת אותנו. לא הכל שחור ולבן".

בדבריו הבהיר הרב דרוקמן כי הוא תומך ברשימתו של סמוטריץ'. "נכון, לא השתנה שום דבר. ואם יבואו יהודים יראי שמים ויקימו רשימה טובה אחרת אני גם אגיד שהיא רשימה טובה. אני לא שייך לסקטור מסוים וכל האחרים לא כלום. מי שהולך בדרך טובה וישרה אני תומך בו".

הרב נשאל ההאם הוא מצליח לדון לכף זכות את מעשיו של נפתלי בנט. "אני לא דן אנשים לעיני כל בית ישראל ברדיו. רק התורה צריכה להיות לעיני כל ישראל".

ומה יקרה אם אם ימינה יבקשו את ברכתו של הרב, הוא נשאל. "מי שיבוא אלי, אני אשמע אותו, אשקול ואומר את דעתי", השיב.