יובל שטייניץ
יובל שטייניץצילום: Hadas Parush/Flash90

השר לשעבר, חבר הכנסת יובל שטייניץ, החליט לפרוש מהחיים הפוליטיים והודיע ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו כי לא יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת ה-25.

שטייניץ, לשעבר יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, שר האוצר ושר האנרגיה, הוא מהח"כים הרציניים והמעמיקים במערכת הפוליטית ולזכותו תרומה גדולה מאוד בתחומי הכלכלה והביטחון בשני העשורים האחרונים.

ד"ר שטייניץ בן ה-64 כיהן כשר האנרגיה ושר משאבי המים, שר האוצר וכשר לנושאים אסטרטגיים וענייני מודיעין. שטייניץ נשוי לגילה כנפי-שטייניץ, שופטת בית המשפט העליון. הם הורים לשלושה ומתגוררים במבשרת ציון.

שטייניץ מודיע: פורש מהחיים הפוליטיים

שטייניץ אמר: "לאחר 23 שנים כחבר כנסת - שבמהלכן זכיתי לכהן בתור שר האוצר, שר המודיעין, שר האנרגיה ויו"ר ועדת החוץ והביטחון - הרגשתי שמגיע לי ולמשפחתי לנשום קצת אוויר נקי".

עוד הוסיף: "אני גאה בהישגים שהשגתי במסגרת תפקידיי השונים, בכלכלה, במדינאות ובביטחון. חלקם בעלי משמעות היסטורית, כגון: חשיפת תוכנית הגרעין הסורית; המצאת התקציב הדו שנתי הראשון מסוגו בעולם; הכנסתה של ישראל ל-OECD; חילוצה של הכלכלה מהמשבר הגלובלי 2009-2012; ומתווה הגז והפיכתה של ישראל למעצמת אנרגיה".

לסיום כתב: "אני מודה לחברי הליכוד ולכל עם ישראל, על הזכות הנדירה שנפלה בחלקי לשרת את המולדת ולהשפיע בנושאים הנוגעים לקיומה ולשגשוגה של המדינה. אני מעמיד את עצמי לרשות חבריי בליכוד במערכת הבחירות, בתקווה שהתוצאות תשמנה סוף לכאוס הפוליטי, ותאפשרנה את הקמתה של ממשלה לאומית ואיכותית בהובלת נתניהו והליכוד".

נתניהו ושטייניץ
נתניהו ושטייניץצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הודה לשטייניץ על עשרות שנים של שירות למען אזרחי ישראל: "חברי ד"ר יובל שטייניץ היה שותף נאמן למדיניות הכלכלית המוצלחת שבה הובלנו את ישראל בעשור הטוב בתולדותיה. המאבק המשותף שלנו להוצאת הגז מהמים, חרף כל הלחצים הפופוליסטים, הביא עשרות מיליארדים לאזרחי ישראל - בחינוך, ברווחה, בבריאות ובתשתיות.

"כשר אוצר יובל פעל להורדת מחירים ומיסים וכחבר בקבינט המדיני-ביטחוני הוא היה שותף להחלטות חשובות במיוחד לביטחון ישראל. אני בטוח שיובל ימשיך לתרום לאזרחי ישראל ולמדינה האהובה שלנו. בהצלחה יובל", איחל ראש הממשלה לשעבר.

יובל שטייניץ בבית אל

ראשי קבוצת "הליכוד שלי" - יוסי דגן, יעקב וינברגר ויוני הישראלי, הודו לשטייניץ על שנים ארוכות של שיתוף פעולה למען ההתיישבות היהודית: "חברנו ד"ר שטייניץ הוא שותף מלא וחבר אמת של ההתיישבות. הלכנו יחד דרך ארוכה ומאתגרת של עשייה ציונית ולאומית משמעותית מאד בכל תפקידיו השונים כשר בממשלות ישראל וכחבר בכנסת ישראל.

''יובל תמך מהרגע הראשון באימוץ דו"ח אדמונד לוי והלגיטימציה הברורה מאליה להתיישבות, כשר אוצר יובל סייע להפיכת המכללה באריאל לאוניברסיטה רשמית וסייע תקציבית להתיישבות, התנגד לרעיון העוועים של הקמת מדינת טרור פלשתינית בלב הארץ, הוביל שיפור משמעותי בתחום התשתיות, החשמל, הקידוחים, המים והגז בשומרון ברמה גבוהה, מתוך תחושת שייכות שורשית ואסטרטגית ולא רק כ'הדבקת פלסטר', היה שותף ונרתם בשמחה לכל פרויקט משמעותי שהבאנו לפתחו, ועוד ועוד''.

עוד אמרו השלושה: ''יובל, היה כיף לעבוד איתך. אתה אדם, יהודי, וציוני גאה הרבה לפני היותך מנהיג ציבור מן המעלה הראשונה ובכיר בליכוד, ואנו בטוחים כי תמשיך לסייע ולפעול עימנו יחד בהמשך דרכך וחייך - למען החזון הציוני ולמען ההתיישבות".