אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: להב"ה

אישה יהודייה שחולצה הבוקר (שלישי) עם ילדיה מכפר ערבי באזור שכם הגיעה בריאה ושלימה לדירת מסתור של ארגון להב"ה.

"זאת אישה שאנחנו בקשר איתה הרבה זמן", אמר יו"ר להב"ה בנצי גופשטיין בשיחה עם ערוץ 7. "המשפחה פנתה לצבא ואמרה שזה עכשיו הזמן שאפשר להוציא אותה. היה חילוץ מורכב מאוד של הצבא".

את רוב הפרטים על המקרה הזה עוד אי אפשר לפרסם. מדובר באישה שהייתה כלואה בכפר ברשות הפלסטינית ללא אפשרות לצאת. לאחר שפנתה לארגון להב"ה והתחננה לעזרה, הארגון הפנה אותה לבקש עזרה מצה"ל.

"האישה זעקה לעזרה", סיפר גופשטיין. "זה היה חילוץ מורכב ומוסבך כי המשפחה שלה התנגדה שהיא תצא. האבא הפלסטיני עכשיו נלחם על הילד".

כעת, כאמור, האישה וילדיה נמצאים באחת מדירת המסתור של ארגון להב"ה. גופשטיין, שבעת מבצע החילוץ שהה עם משפחתו בחופשה בצפון הארץ, עזב את החופשה על מנת לפגוש את האישה שחולצה ולדאוג לשלומה.

כפי שפורסם, עוד טרם פורסם דבר מבצע החילוץ, יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' קרא "לעצור הכל" ולהגיד פרק תהילים להצלחת אירוע מסווג. "בבקשה תעצרו הכל ותגידו פרק תהילים", כתב ח"כ סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו. "יש אירוע דרמטי של פיקוח נפש שמתגלגל ממש עכשיו וצריך תפילות".

לכל המסוקרנים הוא הוסיף: "לא יכול לפרט. בעזרת ה' אעדכן אחרי. פשוט תגידו פרק תהילים להצלת נפשות מישראל". לאחר מכן הוא הדגיש כי לא מדובר בפיגוע. "לא התכוונתי להלחיץ", ציין. "לא פיגוע חלילה. אבל אירוע של הצלת נפשות שדורש תפילות. בלי סקרנות. פשוט תגידו פרק תהילים".

מאוחר יותר עדכן: "בדקות האחרונות חולצו על ידי צה"ל אם ובנה מכפר ערבי בשומרון. מדובר במבצע ארוך ומורכב שהסתבך, וב"ה נגמר בטוב. האשה ובנה היו שבויים וחטופים פשוטו כמשמעו בכפר הערבי, עברו מסכת התעללות קשה וחייהם היו בסכנה בשל מירוץ בין צה"ל לשו"פים מי מגיע אליהם ראשון. תודה לכל העוסקים במלאכה".