ג'קי סונדהיים ז"ל
ג'קי סונדהיים ז"לצילום: באדיבות North Shore Congregation Israel

שני יהודים נרצחו בטבח במצעד ה-4 ביולי בשכונת היילנד פארק בשיקגו ואחת מהן כבר זוהתה - ג'קי סונדהיים, חברה בבית הכנסת הרפורמי North Shore Congregation Israel שעבדה בו גם כמורה ורכזת אירועים.

בית הכנסת פרסם הודעה בה נכתב: "אין מלים לתאר את עומק הצער שלנו על מותה של ג'קי. סונדהיים הקדישה את חייה לקהילה במשך עשרות שנים והיתה אהובה על כולם".

"האדיבות והחום של ג'קי נגעו בכולנו, מימיה הראשונים כגננת ולהדרכת רבים מאיתנו ברגעים של שמחה וצער כאחד, במסירות בלתי נלאית. אנחנו בתפילה עמוקה שנשמתה של ג'קי תהיה צרורה בצרור החיים ומשפחתה תמצא נחמה בתוך האבל האינסופי שנכפה עליה", נאמר בהודעה.

סונדהיים, בשנות ה-50 לחייה, הותירה אחריה בעל ובת.

מנחם סלבטיצקי, רב הקהילה הישראלית בשיקגו, סיפר לחדשות 12 על ההתמודדות הקשה של יהודי האזור עם הטבח. "כולם ממש בהלם מוחלט מהאירוע, זה קרה באזור יוקרתי, שבכל זמן בשגרה מאוד רגוע ובטוח. אנשים כל הזמן פונים אלינו בפחד ודאגה, ואנו כאן בשבילם – לחזק ולעודד. אנו פונים שוב לכל הישראלים באזור שיקגו: אל תהססו להתקשר בכל שעה ובכל בקשה שלא תהיה, אנחנו לצידכם. אנו סמוכים ובטוחים ששום דבר לא ישבור את רוחנו ונצא מזה מחוזקים יותר".

מוקדם יותר הודיעה משטרת שיקגו כי החשוד שנעצר בפיגוע הירי בחגיגות יום העצמאות האמריקני בשכונת היילנד פארק במהלכן נרצחו 6 בני אדם ונפצעו 36 הוא רוברט "בובי" קרימו.

מדובר באדם כבן 22 שעבד כראפר תחת השם "Awake" וכמה מהקליפים האחרונים שלו עסקו ברצח המוני. גם בערוץ רשת פרטי שהפעיל היו רמיזות שקשורות למוות המוני.