מפתח לרכב
מפתח לרכב צילום: Shutterstock

רובינו מחפשים דרכים לחסוך ולהתייעל, בפרט בימים בהם חלה עליה ניכרת במחירי הדלק, אבל לא תמיד שמים לב למחירי הרכב עצמם.

על כל רכב חדש שאתם קונים בארץ – חל מס רכישה של כ-90% עליו, מה שאומר שרכב חדש בארץ עולה לעתים כפול מבשאר המקומות בעולם.

מס זה מורגש גם בשנים הראשונות של הרכב על הכביש, אך לאחר מכן מתפוגג וניתן למצוא רכבים במצב מצוין ובמחיר נמוך בפער עצום.

רכבים קטנים, דגמים ישנים יותר (אבל לא עתיקים) ובאופן כללי, מכוניות משומשות, יכולות להפתיע אתכם מאוד ולטובה.

הן לא בהכרח יחסכו לכם בהוצאות הדלק אבל תוכלו למצוא דגמים מצויינים והזדמנויות בעלות של חמישית, ואפילו עשירית, מרכב חדש.

הנה כמה רכבי יד 2 עד 20,000 שקל שבהחלט שווה לחפש אצל מוכרים פרטיים וגם בסוכנויות רכב מקצועיות, לקנות ולחסוך לא מעט.

ניסאן מיקרה

קטנה, אך גם כזו במחיר. בשנת 2017 עברה המיקרה מתיחת פנים קטנה יחסית, אך מחיריהם של כלל הדגמים הקודמים לשנתון זה ירדו גם כן. הסופרמיני של ניסאן, חברה יפנית אמינה ויציבה מאוד, אשר מעט מיושנת במראה ובאבזור ובעלת מנוע קטן יחסית, 1,200 סמ"ק – מוצבת במקום תדמיתי נמוך יותר משל מתחרות אחרות בקטגוריה. מצד שני, מחירה נמוך בעשרות אחוזים מהמתחרות האלו והיא נותנת תמורה מעולה לנסיעות עירוניות. צריכת הדלק שלה היא יתרון ברור, הטיפולים שלה זולים ואם תמצאו מיקרה עם תיבת הילוכים ידנית ואתם עדיין זוכרים כיצד לשלב אותם – תוכלו לחסוך אף יותר.

טויוטה קורולה

נתחיל מהעובדה שעבור הדגם הזה תידרשו לבדוק יותר מעשור אחורה, אבל נזכיר לכם גם שטויוטה נתפסת כאחד ממותגי הרכב האמינים ביותר בארץ, גם בקרב היצרניות האסיאתיות. גם בשנתונים הותיקים, הקורולה נהנית מביקוש ודי קשה למצוא אותה מתומחרת תחת המחירון. עדיין, מנוע 1.6 עוצמתי ומתפרץ, אבזור בטיחות נדיר יחסית לתקופת הייצור, תא נוסעים מרווח, חווית נהיגה עירונית מצוינת – כל אלו בפחות מ-20,000 ₪, ועם מעט מאוד ביקורים במוסך – זה סוג של הימור בטוח.

סיטרואן C5

ה-C5 של סיטרואן מגיע עם מספר יתרונות: לסיטרואן יש שווי שוק נמוך יחסית. במקרה של הדגם הזה הוא אינו מוצדק ולכן הרווח כולו שלכם. דגם משנת 2012 ואחורה תוכלו למצוא בפחות מ-18,000 ₪ ובעבורם תקבלו מכונית רחבה ומרווחת במיוחד, עם עיצוב אירופאי קלאסי, אבזור מפנק ונראות שתוסיף לפאסון הניהולי גם היום, עשר שנים לאחר יציאתו. כדאי לבדוק את הדגמים ולראות כי הרכב שאתם רוכשים אכן שמור ומטופל במוסכים מורשים, וכי האדם או החברה אשר מהם אתם רוכשים אותו, אמינים ורציניים.

פיג'ו 208

זהו שחקן צרפתי נוסף אשר ירד גם כן מפסי הייצור ועדיין, תראו רבים ממנו על כבישי ישראל. כרכב ספורטיבי וגאוותן, הפיג'ו 208 נותן ביצועים מרשימים במיוחד של כוח מתפרץ, האצה ומומנט, על מנוע 1,200 סמ"ק חזק ואמין. על כל אלו, מנצח ציון בטיחות של 5 כוכבים במבחני ריסוק.

גם העיצוב האירופאי נשמר היטב במשך השנים. למשפחה של 5 נפשות יהיה קצת צפוף אך אם אתם עדיין לא שם ומתחשקת לכם חוויית נהיגה ספורטיבית וצעירה – ה-208 יכול להתאים לכם מאוד. שימו לב שכאן המשחק על השנתונים משפיע רבות על המחיר וכדי לעמוד בתקציב של 20,000 ₪, תידרשו לחפש דגמים מ-2013 או לפני כן.

פורד פיאסטה

הפיאסטה, על סדרותיו השונות, מלווה את הנהג הישראלי כבר כ-30 שנה וזו אינדיקציה טובה לאמינות ולתדמית החיובית של הרכב. יחסית לגודלו ולנפח מנוע של 1,400 סמ"ק, הוא עשוי להרגיש מעט מגושם אך עבור מחירו הנמוך, הוא מעניק תמורה נהדרת. הפיאסטה ניחן גם בבטיחות גבוהה וביציבות, ושוב, בדומה למיקרה, ניתן למצוא גם דגמים ידניים שלו וליהנות מחסכון גדול יותר כמו גם מחווית נהיגה מסורתית.

לסיכום, הרשימה שהוצגה כאן היא כמובן חלקית וכיום תוכלו למצוא לא מעט דגמים נוספים בתקציב של עד 20,000. בכל מקרה וטרם הרכישה, בדקו מהם צרכיכם מהרכב, על מה תוכלו לוותר ולהתפשר בגין המחיר הנמוך יחסית ועל מה – כלל לא.

רכישה נעימה!