האירוע בחיפה
האירוע בחיפהצילום: דוברות

תנועת בית"ר העולמית יחד עם עמותת "תקשורת פתוחה" ערכה השבוע ערב למען עולי אוקראיניה שעלו לארץ לאור המלחמה בין רוסיה לאוקראינה.

עם פרוץ המלחמה, הגיעו לחיפה והסביבה כ-2,000 עולים ופליטים מאוקראינה. על רקע האמור ולנוכח קשיים רבים איתם הם מתמודדים לרבות צרכים חברתיים ותרבותיים, החליטו בתנועת בית"ר העולמית ועמותת "תקשורת פתוחה" ליזום ולהפיק ערב תרבות למען אוקראינה בעיר חיפה.

הערב נערך כאמור אמש במתנ"ס הדר בחיפה בהשתתפות של כ-200 איש, במסגרתו הוקרנו סרטים אוקראיניים קצרים ופופולריים, הוצגו עבודות וציורים של אומנים עולים שמוקדים לאוקראינה ובסיומו נערכה שיחה עם חלק מהיוצרים שסרטיהם הוקרנו. במהלך הערב הוגש כיבוד אוקראיני מסורתי.

בין מי שעמלו על קיום הערב הם אלכסיי דמצנקו וסבטלנה קוזריבה, חבר מועצת העיר חיפה אלי בן דיין אשר היה מפקד מעוז בית"ר וכן יו"ר מועצת סניף הליכוד בחיפה ויטלי חייקין.

יגאל ברנד מנכ"ל ההנהגה העולמית של תנועת בית"ר אמר: "חזונו של מחולל המחנה הלאומי זאב זבוטינסקי הוא להקים מדינה יהודית שתהיה מגדלור של צדק וחירות לכל בני העם היהודי. אנו מחבקים את העוליםהחדשים מאוקריארנה ומאמצים אותם לא בדיבורים אלא במעשים".

יוליאנה אליעזר ישי פעילה ציבורית בעיר חיפה הוסיפה, "כמה סמלי שתנועת בית"ר , אשר הוקמה בגולה על ידי בני נוער וצעירים של התנועה הרוויזיוניסטית, המסמלת גבורה יהודית באותה תקופה על שם עיר מצודה המסמלת גבורה יהודית בעת העתיקה היא זו שפועלת כעת למען הפליטים מאוקריאנה. פעילי מעוז בית"ר בחיפה עומלים יום וליל ומסייעים לעולים ולפליטים מאוקראינה שנמלטו מתופת המלחמה האכזרית במטרה להקים פה בית קבוע או זמני בישראל. אין דבר מרגש מזה. ישראל הינה הבית של כל אחד ואחת מכם".