יצחק גולדקנופף
יצחק גולדקנופףצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יצחק גולדקנופף שהחליף את יעקב ליצמן בתפקיד יו"ר אגודת ישראל, התייחס ליחס החרדי ולהתנהלות העתידית שלהם מול ראש הממשלה יאיר לפיד.

"אני לא מכיר אותו, מעולם לא דיברתי איתו", סיפר גולדקנופף לאתר כיכר השבת, וטען כי "עם יאיר לפיד אנחנו לא מדברים כי הוא לא יודע לדבר או כי הוא אילם, כי הוא מגמגם. כי גדולי ישראל נפגעו מהתנהגות שלו, מהשוויון בנטל - לקחת את כל הבחורים ואין תורה בישראל".

על השיחה של ח"כ גפני עם לפיד בשבוע האחרון אמר גולדקנופף: "מה שלא הלך בקלות הלך בקשה. היום הוא מדבר אחרת. אמרו לא לדבר איתו בגלל השיח שלו, נטף שנאה. השיח השתנה, השאלה למה השתנה, בגלל שהוא רוצה להיות ראש ממשלה? או השתנה כי הוא הבין שהוא רוצה לחזור בתשובה".

לדבריו: "כל ראש ממשלת ישראל היה הולך לכותל להתפלל ולהודות לה', הוא לא היה מוכן ללכת לכותל. אנחנו לא רואים אותו אפילו לא כמו בני גנץ ואחרים, שהם יודעים שיש הקב"ה ויש יהדות".

"אנחנו עדיין לא יודעים מה הוא. אם הוא יבוא ויגיד 'חטאתי' ויתחיל להניח תפילין כל יום - אנחנו נראה, סימנים שהוא בא לקראתנו. בינתיים אנחנו בגדר שלא עוסקים איתו ולא מדברים איתו".

דבריו של קולדקנופף עוררו סערה בעקבות האמירה על המגמגמים. איש התקשורת אבי מימרן מנכ"ל עמותת 'מסוגלים' הגיב: "אז גם עם מגמגמים ואילמים אנחנו מדברים! יש רבים מהם בחברה שלנו, אנשים מקסימים שכיף לדבר איתם. די להפוך לקויות או מוגבלויות לשמות גנאי".

לאחר הסערה הגיב גולדקנופף: "כל מי שצופה בדבריי המלאים רואה מיד שחלילה וחס לא לעגתי למגמגמים. הקמתי את מוסדות 'פתחיה' בהם מתחנכים למעלה מ-1,000 ילדים עם מוגבלויות. כל מי שמסלף את דבריי יש לו מטרה אחרת. צר לי".