אינסטלציה
אינסטלציהצילום: freepik

שלום לכולם, אתם מכירים את זה שאתם קמים בבוקר ופתאום המים לא עוברים בצינור או שאתם מגלים שהנקודה הקטנה בגוון אפור על הקיר היא בעצם רטיבות שמתפשטת וגדלה מיום ליום.

הדבר הטבעי לעשות הוא להזמין אינסטלטור. אבל איפה אנחנו יכולים למצוא אינסטלטור אמין במחיר טוב? התשובה היא באינטרנט כמובן.

הבעיה עם האינטרנט היא שישנם אינספור אתרים המציעים על פניו פחות או יותר את אותו מגוון שירותים. ההיצע הגדול גורם לנו להתבלבל ולעיתים קרובות להשתמש באתר הלא נכון. הדבר דומה במקצת לבחירת יוגורט בסופרמקרט.

לפעמים אנחנו עומדים דקות ארוכות מול מדף היוגורטים ומרוב היצע לא יודעים באיזה לבחור. אבל אם יהיה באמתחתנו מכלול של כללי אצבע על פיהם נעבוד, נוכל לבחור באתר הנכון ולמצוא את האינסטלטור הנכון.

נוחות הפעלה וממשק משתמש

כדי למצוא ולהזמין אינסטלטור בקלות חשוב שהאתר יהיה נוח לתפעול בעל ממשק משתמש יעיל. המשמעות היא שכל הפעולות באתר אינן דורשות יותר מהקלקה אחת. שממשק המשתמש מאפשר לנו לראות את הפרופילים של האינסטלטורים הפנויים והם מכילים פרטים ראשוניים חשובים כמו ציון, מחיר, ניסיון ותיאור.

שבלחיצה על פרופיל ניתן להכיר את האינסטלטור יותר לעומק. שקל לחזור לחיפוש לאחר צפייה בפרופיל של אינסטלטור. שברור איפה ניתן לחפש אחר בעל מקצוע אחר או לשנות את האזור בו מחפשים. רוב האתרים עונים על הקרטריונים האלה ולכן לא נתמקד בהם.

מאפיינים (פיצ'רים)

סוג המאפיינים שהאתר מציע הינו קריטי לניהול הצעת העבודה ובו טמון ההבדל הגדול בין האתרים והערך מוסף שלהם על פני המתחרים. כדי לא רק למצוא אינסטלטור בקלות, אלא גם לפנות אליו בקלות, לעקוב אחר ביצוע העבודה בקלות ולהעביר אליו את התשלום בקלות, ישנם מספר מאפיינים שחשוב לוודא שהם אכן מוטמעים באתר.

ישנם מספר מאפיינים שהם נחמדים כמו לראות כמה רחוק האינסטלטור מכם ומתי הוא צפוי להגיע או תזכורות לגבי זמן ביצוע העבודה. אבל ישנם מספר מאפיינים קריטיים שבלעדיהם כדאי לעבור לאתר הבא. מאפיין חשוב ראשון הינו יכולת פנייה בלחיצת כפתור ישירות לאינסטלטור ללא צורך להתקשר אליו בטלפון. מאפיין שני חשוב הינו היכולת לתאר את העבודה פעם אחת ולפנות למספר אינסטלטורים במקביל בלחיצת כפתור אחת. מאפיינים אלו הופכים את צורת העבודה המסורתית ובמקום שאנחנו נרדוף אחרי אינסטלטור, האינסטלטורים יצרו איתנו קשר ואנחנו נוכל לבחור את המתאים ביותר מביניהם. מאפיין שלישי הינו התשלום הבטוח.

התשלום הבטוח

בעזרת מאפיין זה מבטיח האתר את ביצוע העבודה על הצד הטוב ביותר ללא תלות בחוות הדעת שאמינותם לעיתים מוטלת בספק. רובנו כבר חווה את הפער הגדול בין חוות דעת מצויינות למוצר נחות במקרה הטוב וגרוע במקרה הרע. אותו הדבר לגבי אינסטלטורים שהם במובן מסויים המוצר אותו אנו רוכשים או משאילים.

בשירות התשלום הבטוח מועבר התשלום על העבודה לחשבון נאמנות למשך זמן קצר של מספר ימים בו ניתנת לנו האפשרות לבחון את טיב העבודה. במקרה בו האינסטלטור גרם לנו נזק או ניסה לרמות אותנו במחיר או בחלקים בהם השתמש, התשלום על העבודה יוחזר אלינו ולא יועבר אל האינסטלטור.

סיכום

הזמנת אינסטלטור דרך האינטרנט אינה טריוויאלית כמו שרובנו חושבים, אך בעזרת מספר כללי אצבע פשוטים אנחנו יכולים לסנן את אתרי האינטרנט הלא רלוונטים. תהליך הזמנת האינסטלטור ופתרון הבעיה הופכים לקלים ואינטואיטיבים ויחסכו לנו המון זמן ואי נעימויות.

רוב אתרי האינטרנט למציאת אינסטלטורים ובעלי מקצוע אינם מציעים יכולת פנייה למספר אינסטלטורים במקביל או פנייה לא דרך הטלפון. לאחר הסינון הראשוני הפשוט נישאר עם מספר מועט של אתרים שמתוכם עוד פחות מציעים מאפייני ניהול העבודה, מעקב אחרי התקדמותה ומנגנון לתשלום בטוח. אחד מהאתרים שעונה על כל הקרטקיונים הללו ומציע פתרון כולל הוא אתר פרופינדלר.