עוד ארביב
עוד ארביבבאדיבות המצלם

סיפורה של משפחת כהן מפתח תקווה מציב תמרור אזהרה לכל מקרה בו ילד נפצע.

מוישי, אחד מילדי המשפחה, נפצע לפני מספר שנים וקיבל חבלה משמעותית במרפק. ההורים פנו באופן ישיר לחברת הביטוח באמצעות ביטוח תלמידים, וחברת הביטוח הציעה סכומים זעומים של 1,000-1,200 שקל ובסופו של דבר הסכימו ברוב טובם לתת להם 1,600 שקל.

לימים, נפצע גם אלי, ילד אחר במשפחה. הפעם, בני המשפחה שכרו את שירותיו של עו"ד מקצועי בתחום נזקי הגוף, עו"ד בנימין ארביב, על אף שהיה מדובר בפציעה קלה יותר באופן יחסי.

במהלך התנהלות התיק של אלי ולאחר שהושג במקרה סכום משמעותי כפיצוי על הנזק, סיפרו ההורים לעו"ד ארביב לפי תומם על המקרה הראשון שחוו והסכום הנמוך שקיבלו ושאלו הכיצד זה יתכן.

עוה"ד ארביב הסביר להורים שהם חוו ניצול בחוסר תום לב של העובדה שהם לא מבינים את הסוגייה המשפטית ואת זכויותיהם הלגיטימיות.

חשוב לציין כי בדרך כלל כמעט בלתי אפשרי לפתוח תיק ישן שכבר חתמו עליו הצדדים.

למרות זאת, בשל קיצוניות המקרה והעוול, פנה עו"ד ארביב לחברת הביטוח לפי סעיף 13א לחוק הגנת הפרטיות ודרש את כל החומר הרלוונטי ובמקביל דרש מהם לבצע בדיקה של רופא מטעמם בהתאם לתנאי הפוליסה ובכך לפתוח את התיק מחדש.

ללא דין ודברים ומשהבינה חברת הביטוח כי עדיף שהסיפור לא יגיע לפתחו של בית המשפט, היא הואילה למנות מומחה אורתופדי מטעמה אשר קבע למוישי נכות של עשרה אחוז וכתוצאה מכך הוא קיבל פיצוי של 37,859 שקל, בנוסף לסכום המקורי שניתן בזמנו.

בשולי הדברים, מבקש עו"ד ארביב להדגיש שכל ילד במדינת ישראל מבוטח בביטוח תלמידים 24 שעות ביממה, לא משנה אם האירוע התרחש בתחומי בית הספר או בבית או בגינה, ביום חול או בשבת. אבל, חשוב לדעת כי אף שהפוליסה מאוד רחבה, הנזק צריך להיות מעל חמישה אחוז כדי להקים את תנאי הפוליסה.

הפוליסה בגדול מחריגה צלקות ושיניים. למעט צלקות משמעותיות שעומדות בפני וועדת חריגים. ועדיין, ילד שנפצע ויש לו נזק משמעותי - יכול וזכאי לקבל פיצוי אם נשארה לו מגבלה מסוימת.

ונקודה נוספת שחשוב ללמוד כהפקת לקחים: חברות הביטוח מטבען לא ששות לשלם כסף, כשהחברה ממהרת ואפילו לוחצת לסגור עניין, זה אמור להדליק נורה אדומה וחשוב בשלב הזה לפנות לעו"ד שמתמחה בתחום ולא למהר לחתום. פעמים שהפניה המאוחרת לעו"ד עלולה לסגור את הגולל ולגרום נזק בלתי הפיך. משכך מומלץ לפנות לעו"ד המתמחה בתחום.