תלמידי אהל שרה בשבת התאחדות
תלמידי אהל שרה בשבת התאחדותצילום: באדיבות המצלם

שבת התאחדות מרגשת ומיוחדת נערכה בעיר רחובות לבחורי ישיבת 'תפארת שמואל' המשתייכת למערך החינוך המיוחד של 'אהל שרה'.

אל הבחורים הצטרפו כשלושים אנשי צוות הישיבה ובני משפחותיהם וכן בחורים מתנדבים מישיבות באר התלמוד ועטרת שלמה, שבאו לשבות יחד במטרה להעביר לבחורים המיוחדים את התחושות והקולות משבת ישיבה.

בני הישיבות שהצטרפו אל השבת, העניקו לבחורים המיוחדים את האפשרות לחוות חוויה תואמת גיל, תוך שהם מתייחסים אליהם כאל שווים בין שווים. החוויה הישיבתית כללה גם לימוד משותף בחברותא והדרשות שנמסרו במהלך השבת, העניקה לבחורים את הזכות להרגיש כבני ישיבה לכל דבר ועניין.

הרב אליהו מושקוביץ, מנהל ישיבת 'תפארת שמואל' סיכם את השבת ואמר כי "בשבת ההתאחדות הצלחנו להעביר לבחורים המיוחדים את העוצמה של שבת אמיתית בישיבה, במטרה שיחוו חוויות כפי שחווים בני גילם. אי אפשר היה שלא להתרגש ממראה של בחורי הישיבות יושבים ולומדים בחברותות, יחד עם התלמידים המיוחדים שלנו תוך שהם מעניקים להם את הזכות להיות כמו תלמידי ישיבה רגילים. החוויות המעצימות של השבת, ילוו את התלמידים שלנו עוד תקופה ארוכה".

ראש מוסדות 'אהל שרה' הרב אברהם גינזבורג התרגש מהשבת הישיבתית: "כשהורי ז"ל הקימו את 'אהל שרה' לפני למעלה מארבעים שנה, הם לא חשבו שנגיע לזמן שבו נערים בחינוך מיוחד יצליחו להשתלב בצורה טבעית כל כך עם תלמידי ישיבות בני גילם. שבת זו התקיימה בזכות מסירותם של אנשי הצוות מישיבת תפארת שמאל שפועלים לקדם את הבחורים במישור החברתי, הלימודי והרגשי תוך מתן דגש לשילובם בקהילה. השבת הישיבתית, העניקה לחניכים כלים משמעותיים להמשך הדרך בהתמודדות עם אתגרי החיים".