זכרונות מהישיבה בקבר יוסף
זכרונות מהישיבה בקבר יוסףצילום: אברהם שפירא

מפגש ייחודי התקיים השבוע (ראשון) בישיבת 'עוד יוסף חי' שביצהר, בין בוגריה של הישיבה מימיה בקבר יוסף בשכם.

במפגש נטלו חלק הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת ההסדר ברמת גן, הרב גדי בן זמרה, ראש אולפנת לבונה, הרב שי דאום, רב קהילת 'אור הצפון' בתל אביב, הרב ישראל אריאל מיצהר והרב מנחם בן שחר מגבעת רונן.

משתתפי הפאנל העלו זכרונות ומחשבות מימיהם בקבר יוסף. הרב גדי בן זמרה סיפר על הכנסת ספר התורה בקבר יוסף שהתקיימה בצל אבטחה כבדה וחששות רבים של מערכת הביטחון. לאחריה צעדו המשתתפים דרך העיירה בלאטה ונתקלו בהתפרעויות קשות של ערבים.

לתרומה במבצע ההתרמה ׳בית יוסף להבה׳ לישיבת 'עוד יוסף חי' לחצו כאן

הרב יהושע שפירא סיפר על כניסתו של הרב יצחק גינזבורג לראשות הישיבה. לאחר שהרב איגרא נקרא להיות דיין, הישיבה חפשה מי שיעמוד בראשה: "במידה לא מבוטלת הדמות הרצינית היחידה שהייתה מוכנה וגם רוצה לבוא אלינו, וזו היתה הפתעה, זה היה הרב יצחק (גינזבורג). היה משא ומתן מאוד לא פשוט, היו המון פחדים וגם המון הסכמים והרב יצחק מאוד מאוד אהב את החבורה, מאוד מאוד אהב את האחיזה בשכם".

הרב שי דאום שמלמד עד היום בישיבת 'עוד יוסף חי', דיבר בשבחה של הפתיחות בעולם התורה של 'עוד יוסף חי', "על הכל אפשר לדון. פעם הרב איציק (שפירא) שאל 'למה לא עולים להר הבית?', כולם ענו: מי עולה להר הבית? משוגעים... נורמלים לא עולים להר הבית. אז הוא שאל: 'כן אבל למה?' ואז התחלנו ללמוד סוגיה שלא הכרנו אותה בכלל לפני כן".

אין לנו תקציבים מהמדינה – אבל יש לנו אתכם

הרב דוד דודקביץ', רבה של יצהר, סיפר באירוע שתלמידים ממרכז הרב שהגיעו לקבר יוסף ספרו שהרב צבי יהודה קוק זצ"ל אמר ש"בחברון צריכים להקים תעשייה ובשכם – ישיבה".

האירוע התקיים לקראת מבצע ההתרמה לישיבת ׳עוד יוסף חי׳ שמתקיים בימים אלה. הישיבה, כזכור, עברה שנים קשות של התנכלויות מצד רשויות המדינה כשמג"ב השתלט על הישיבה לתקופה ממושכת והישיבה נאלצה לעזוב למבנים זמניים. גם מבחינה תקציבית עד היום עדיין לא מקבלת הישיבה תקציבים להם זכאיות כל הישיבות במדינת ישראל.

"ברוך ה׳ אנו חווים בשנים האחרונות תנופה גדולה של פריחה וגדילה. כדי לאפשר לתלמידים המתרבים הבאים בשערינו ללמוד תורה כמו שצריך אנו פונים לציבור – היו שותפים עמנו בהפרחת התורה כאן, בנחלת יוסף הצדיק", אומרים בישיבה ומוסיפים: "אין לנו את התקציבים מהמדינה אבל יש לנו את הציבור החם שמאמין ורוצה את התורה המיוחדת שיוצאת מהמקום הזה. החלום לשוב לשכם, ליוסף, עודנו בוער בעצמותינו, אך בינתיים אנו נאלצים להשתכן כאן ביישוב יצהר ולפתח את התנאים הנאותים הדרושים לשם כך".

לתרומה במבצע ההתרמה ׳בית יוסף להבה׳ לישיבת ׳עוד יוסף חי׳ לחצו כאן