אור ליבני
אור ליבניצילום: דובר צה"ל

רב-סרן אור ליבני תועלה לדרגת סגן-אלוף ותפקד על גדוד קרקל. ליבני תהיה האישה הראשונה למלא את התפקיד כמפקדת גדוד חי"ר בחיל הגנת הגבולות.

ב-2014 קיבלה ליבני צל"ש מאלוף פיקוד דרום דאז סמי תורג׳מן על סיכול חדירה והברחה לישראל בגבול המצרי בתקרית בה ספגה כדור בזרועה בחילופי אש עם מחבלים.

ב-22 באוקטובר 2014 הכריזה תצפית הנמצאת על הגבול הבינלאומי בין ישראל ומצרים על חשודים המתקרבים לגדר הגבול. צוות לוחמים בפיקוד מפקדת מחלקה מגדוד קרקל נע במהירות על גבי שני כלי רכב לאזור האירוע, אולם בטרם הגיעו הרכבים ליעדם התהפך אחד מהם וארבע לוחמים נפצעו.

דקות ספורות לאחר מכן יצאו למקום רכב הפיקוד של מפקד הגדוד ורכב הפיקוד של מפקדת הפלוגה, סרן דאז אור בן יהודה (כיום ליבני - ק.פ.), למקום כדי להגיש עזרה לפצועים, בתוך כך, התקבל דיווח נוסף לפיו שלושה כלי רכב הנושאים כ-23 אנשים מצוידים בנשק ובאמצעים לחציית הגדר הגיעו אל הגדר מצידה המצרי.

מפקדת הפלוגה אור שהגיעה לזירת התהפכות רכב מפקדת המחלקה, החליטה לפנות תחילה ולטפל בסכנה החדשה שהתעוררה - אפשרות לחדירה של מספר רב של מחבלים חמושים לשטח מדינת ישראל. כשהגיעה חבורת הפיקוד של מפקדת הפלוגה למקום, היא הורתה לנהגה לתפוס עמדה שולטת וירתה באוויר מנשקה האישי כדי לסכל את החדירה לשטח מדינת ישראל.

לעבר החפ"ק נפתחה אש יעילה ממספר מוקדים מעברו המצרי של הגבול. אור הורתה לחפ"ק שלה שכלל כוח קטן - נהג וקשר מ"פ, לתפוש עמדות יעילות ולהשיב אש לעבר מקורות הירי. לאחר מספר דקות של חילופי אש נפצע קשר המ"פ בידו. אור פנתה לסייע לפצוע ובשעה שהיא ניסתה לטפל בו ולחלצו מהאש, נפצעה אף היא בזרועה.

אור זחלה אל רכב החפ"ק, דיווחה על האירוע ובכך הפעילה את המערכת הגדודית, החטיבתית והאוגדתית. אור בן שבה אל הפצוע ולעמדת הירי, המשיכה לנהל אש לעבר היורים, הרגה שניים מהם, פצעה נוספים והמתינה עד הגעת רכב הפינוי.

אור סירבה לקבל טיפול רפואי והורתה לטפל קודם בקשרה. רק לאחר שהגיעה למקום מפקד הגדוד ותפס פיקוד על האירוע, התפנתה אור ובכוחות עצמה לעבר רכב הפינוי בסיוע כוחות נוספים הושבה אש לעבר החמושים ובסיום האירוע נמנו שישה מחבלים הרוגים ועוד עשרה פצועים.