סרי לנקה
סרי לנקהצילום: רויטרס

לאור החרפת המצב הכלכלי והפוליטי בסרי לנקה המלווה גם בגילויי אלימות והפגנות רחבות היקף, משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים לדחות לפי שעה נסיעות לא דחופות לסרי לנקה עד התייצבות המצב.

לאזרחים ישראלים הנמצאים בסרי לנקה מומלץ להביא בחשבון את המצב הכלכלי המתערער המשתקף במחסור מחריף בדלק, גז לבישול ואף במזון. מצב כזה עשוי להתפתח לערעור נוסף של יכולת המשילות של הרשויות עד כדי כאוס בחלק מאזורי המדינה.

גם האפשרויות לצאת מסרי לנקה מצטמצמות וזאת בשל חוסר ודאות לגבי הטיסות היוצאות מקולומבו. מספר חברות תעופה כבר הודיעו על ביטול או השעיית הטיסות לקולומבו וממנה מה שעשוי ליצור לחץ על הטיסות היוצאות במידה והמצב יחריף. במשרד החוץ מבקשים מהישראלים שנמצאים במדינה להישמע להנחיות כוחות הביטחון ולהתרחק מאזורי הפגנות וחיכוך.

מרד האזרחים במדינה התגבר, והלילה נאלץ נשיא סרי לנקה גוטבאיה רג'פקסה לברוח עם משפחתו במטוס צבאי ל'מאלה' - בירת האיים המלדיביים.

לאחר עימותים קשים בין אלפי אזרחים מפגינים וכוחות המשטרה מחוץ למעון ראש הממשלה, שכללו בין היתר ריסוס גז מדמיע לעבר המפגינים, ראש הממשלה הכריז על מצב חירום. במחוז המערבי הוכרז על עוצר.

האזרחים מפגינים נגד התנהלות הנשיא והקריסה הכלכלית שהוביל אליה. לפני כחודש ראש ממשלת סרי לנקה אמר במסיבת עיתונאים שהכלכלה עמוסת החובות שלהם "קרסה".

ראש הממשלה הסביר לחברי הפרלמנט כי הם "ניצבים בפני מצב חמור, הרבה מעבר למחסור בדלק, גז, חשמל ומזון". לדבריו: "הכלכלה שלנו קרסה לחלוטין".

עוד אמר ראש הממשלה שהוא גם שר האוצר של המדינה: "סרי לנקה אינה מסוגלת לרכוש דלק מיובא אפילו במזומן, בגלל חובות כבדים של תאגיד הנפט שלה".